Otwarcie II linii metra już za dwa tygodnie? Zakończyły się kontrole
Nadzór budowlany zakończył kontrolę ostatniej z siedmiu stacji II linii metra - "Stadion narodowy". II linię czekają teraz ostatnie jazdy testowe - podziemną kolejką pojedziemy za dwa tygodnie.
Pierwsze naziemne prace rozpoczęły się w drugiej połowie 2010 roku. W maju 2012 r. tarcza "Anna" (nosząca imię na cześć księżnej Anny Mazowieckiej) rozpoczęła drążenie tunelu II linii metra. Centralny odcinek drugiej linii metra ma ponad 6 km i połączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę.
II linia ma siedem stacji:
- "Rondo Daszyńskiego"
- "Rondo ONZ"
- "Świętokrzyska"
- "Nowy Świat - Uniwersytet"
- "Centrum Nauki Kopernik"
- "Stadion Narodowy"
- "Dworzec Wileński"
W listopadzie 2014 r. Hanna Gronkiewicz-Waltz zapowiedziała otwarcie II linii podziemnej kolejki na 14 grudnia (wypowiedziała wówczas słynne słowa "II linią metra pojedziemy na świąteczne zakupy"). Ratusz tłumaczył potem, że opóźnienie w oddaniu podziemnej kolejki spowodowane było pożarem akumulatorów na stacji "Rondo Daszyńskiego", do którego doszło 2 grudnia.
Koszt całej inwestycji to 4,17 mld zł.