Trwa ładowanie...
17-10-2014 13:01

Marcin Krupa: kolejka linowa zamiast linii tramwajowych

Kandydat na prezydenta Katowic Marcin Krupa wpadł na oryginalny pomysł rozwiązania problemów komunikacyjnych w stolicy Śląska. Zamiast inwestować w rozwój linii tramwajowych, które generują koszty, chce zbudować... kolejkę linową.

Marcin Krupa: kolejka linowa zamiast linii tramwajowychŹródło: Facebook / Oficjalny Profil Marcina Krupy
d2zdhpc
d2zdhpc

Marcin Krupa jest obecnie zastępcą prezydenta Piotra Uszoka, ale też kandydatem jego komitetu na nowego prezydenta Katowic. Podczas czwartkowej konferencji prasowej usiłował przekonać zebranych do swojego pomysłu, by południowe dzielnice z centrum połączyć... kolejką linową.

- Miejska kolej linowa to rozwiązanie, które stosowane jest na całym świecie jako interesująca i stosunkowo niedroga alternatywa dla innych, naziemnych środków transportu - przekonywał Krupa. - Oczywiście jest to system specjalny i uzupełniający, a nie jedyny czy podstawowy. Mógłby spełnić swoją rolę m.in. na południu Katowic, łącząc pętlę tramwajową w Brynowie i przyszłe centrum park&ride ze szpitalem w Ochojcu, osiedlem Odrodzenia i osiedlem Bażantów - dodawał kandydat.

W zachęcaniu prasy i mieszkańców Krupie pomagał zespół architektów z pracowni Atelier PS - grupa ta robiła już trzy podejścia do projektowania kolei linowej w Katowicach.

- Musimy pokonać opór w myśleniu o kolei linowej jako środku transportu. W Katowicach założenie jest takie, że skoro mamy tramwaj, to należy go przedłużać. A można by np. od pętli w Brynowie próbować przebijać się dalej dwoma skrzydłami kolejki linowej, integrując w ten sposób dzielnice i uzupełnić istniejące środki transportu. Jest to inwestycyjne łatwiejsze do przeprowadzenia, niż budowa tramwaju: mamy punktowe podparcia, mniejszy problem z przekładkami infrastruktury - argumentował architekt Mirosław Polak.

Cała kolejka miałaby ok. 4,5 km, a budowa kosztowałaby ok. 70 mln zł (oczywiście Krupa podjąłby starania o dofinansowanie z Unii Europejskiej). Jeszcze nie wiadomo, czy podróżni byliby wożeni wagonikami czy gondolami, nieznana jest także częstotliwość kursów kolejki. Szczegóły i konkrety pojawią się dopiero po dokładnej analizie.

d2zdhpc
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2zdhpc
Więcej tematów