RegionalneWarszawaMetro na Bródno. Niezwykłe odkrycie na budowie w Warszawie

Metro na Bródno. Niezwykłe odkrycie na budowie w Warszawie

Prace przy nowych stacjach II linii metra w Warszawie nie zwalniają. Zarówno na Woli, jak i na Bródnie są już bardzo zaawansowane. Pracownicy budowy muszą się jednak liczyć z krótkimi, nieplanowanymi przerwami w pracy.

Metro na Bródno. Niezwykłe odkrycie na budowie w Warszawie
Źródło zdjęć: © Facebook.com | Metro Warszawskie
Katarzyna Romik

19.12.2019 | aktual.: 20.12.2019 07:08

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

  • Metro Warszawskie poinformowało o niecodziennym odkryciu na Bródnie
  • To kolejne takie znalezisko w Warszawie
  • Nowe stacje II linii metra zostaną otwarte pod koniec 2021 r.

W czwartek przed południem pracownicy podali, że na placu budowy przy stacji metra Bródno odkryto szczątki tura. To kolejne znalezisko archeologiczne na terenie budowy warszawskiego metra. Rok temu odkryto szczątki mamuta.

Szczątki tura odkryto na poziomie -2. Metro podało, że po wstępnym rozpoznaniu przez Państwowe Muzeum Archeologiczne wiek kości został oceniony na 6-7 tys. lat przed naszą erą.

W informacji przekazanej mieszkankom i mieszkańcom Warszawy podano, że przodkowie tura pojawili się około 2 mln lat temu w Indiach. Stamtąd zwierzęta przedostały się na obszary leśne Azji i Europy oraz na północy Afryki.

Tury występowały w czasach historycznych prawie w całej Europie. Ostatni tur padł z rąk człowieka XVIII wieku.

Pracownicy w stolicy podkreślają, że znaleziska archeologiczne nie powodują dużych przerw w pracach budowlanych.

- Wyłączeniu z prowadzenia prac podlega jedynie fragment budowy, gdzie jest znalezisko. Każdy z placów budowy podlega stałemu i bezpośredniemu nadzorowi archeologicznemu, prowadzonemu przez Państwowe Muzeum Archeologiczne - zaznaczyli pracownicy Metra Warszawskiego.

Nowe stacje: Zacisze, Kondratowicza oraz Bródno połączy tunel o długości 4 kilometrów. Za podziemnym przystankiem Bródno powstaje również hala z komorą rozjazdów i 11 torów odstawczych. Na trasie podziemnej kolei wybudowane zostaną także trzy wentylatornie.

Koniec prac przewidziano na wrzesień 2021 roku. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

Druga linia metra w Warszawie każdego dnia przewozi ok. 200 tys. pasażerów.

Masz news, zdjęcie lub film związany z pogodą? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Zobacz też: Jurek Owsiak prezydentem? Jest odpowiedź

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także