RegionalneWarszawaMetro na Bródno. Ruszyła budowa kolejnych stacji na północy Warszawy

Metro na Bródno. Ruszyła budowa kolejnych stacji na północy Warszawy

Zacisze, Kondratowicza, Bródno – to kolejne trzy stacje II linii metra w Warszawie. Właśnie ruszają prace na nowym odcinku. Kamień węgielny pod budowę trasy Bródno – Targówek wmurował Rafał Trzaskowski.

Metro na Bródno. Ruszyła budowa kolejnych stacji na północy Warszawy
Źródło zdjęć: © UM Warszawa | UM Warszawa
Katarzyna Romik

28.11.2019 | aktual.: 28.11.2019 10:00

Prezydent Warszawy był w środę na budowie nowego odcinka II linii metra. Podkreślił, że harmonogram prac przebiega bez żadnych zakłóceń.

- Budowniczowie bródnowskich stacji M2 zagłębiają się coraz bardziej pod ziemię. Po dzisiejszym wmurowaniu kamienia węgielnego budowa będzie prowadzona już coraz szybciej. Jeszcze w tym roku na Bródno dotrą pierwsze elementy tarcz TBM – zapewnił Rafał Trzaskowski.

Prace na poziomie -1 już trwają na stacji Bródno. Powstanie tam antresola przyszłej stacji. Właśnie w tym miejscu zorganizowano uroczystość wmurowania kamienia węgielnego pod tę inwestycję. Stacja Bródno jest największym i najważniejszym placem budowy.

W tym miejscu powstanie szyb startowy dla dwóch maszyn TBM, odpowiedzialnych za drążenie tuneli metra. Prace ruszą wiosną przyszłego roku.

– Metro to jedna z największych i najważniejszych inwestycji transportowych w Warszawie. Mimo że przebiega pod ziemią, niezwykle zmienia i determinuje rozwój przestrzeni publicznej naziemnej. Podziemna kolej sprawia, że stolica staje się w prosty i dogodny sposób dostępna dla jej mieszkańców nawet na przeciwległych krańcach. Jest odpowiedzią na potrzeby warszawiaków – oceniła Iwona Wujastyk z Komisji Infrastruktury i Inwestycji Rady m.st. Warszawy.

Dodała, że tempo prac jest bardzo szybkie. Kontrakt na północno-wschodni odcinek metra podpisano we wrześniu ubiegłego roku.

Nowe stacje: Zacisze, Kondratowicza oraz Bródno połączy tunel o długości 4 kilometrów. Za podziemnym przystankiem Bródno powstaje również hala z komorą rozjazdów i 11 torów odstawczych. Na trasie podziemnej kolei wybudowane zostaną także trzy wentylatornie.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/4] Źródło zdjęć: © UM Warszawa

Koniec prace przewidziano na wrzesień 2021 roku. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

Druga linia metra w Warszawie każdego dnia przewozi ok. 200 tys. pasażerów.

Źródło: Urząd Miasta w Warszawie

Masz news, zdjęcie lub film związany z pogodą? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Zobacz także
Komentarze (0)