Polacy kupują to, co polecą znajomi
Polacy sugerują się reklamami, ale
najchętniej kupują te produkty, które polecą znajomi - wynika z
tegorocznego raportu European Trusted Brands, w którym badane są
zachowania konsumentów w 15 europejskich krajach - informuje
gazeta "Metro".
26.04.2007 | aktual.: 26.04.2007 12:45
Okazuje się, że wybierając np. proszek do prania, kierujemy się przede wszystkim tym, czy jest on wysokiej jakości. Podobnie zachowuje się 80% europejskich konsumentów, dla których mniej liczy się np. reklama czy tradycje danej marki. Choć kampanie reklamowe decydują o zakupach Polaków nieco częściej, niż to się dzieje u przeciętnego mieszkańca Europy, dla nas szczególnie liczą się też osobiste doświadczenia z daną marką. Powód?
Bo do zakupu nowości najchętniej dajemy się namówić, jeśli zachęcają nas do tego... przyjaciele lub znajomi. Okazuje się, że to właśnie dla Polaków "marketing szeptany" ma największe znaczenie przy wyborze nowości. (PAP)