PolskaW Częstochowie o zarządzaniu bezpieczeństwem

W Częstochowie o zarządzaniu bezpieczeństwem

O zarządzaniu bezpieczeństwem na poziomie powiatu i budowie nowego kompleksowego systemu bezpieczeństwa cywilnego obejmującego cały kraj rozmawiają w Częstochowie przedstawiciele starostw powiatowych i właściwych służb.

Na konferencji w Centralnej Szkole Państwowej Straży Pożarnej spotkało się we wtorek 240 przedstawicieli starostw powiatowych, rozmaitych służb i komitetów powołanych do reagowania w sytuacjach kryzysowych.

Tworzenie nowego systemu bezpieczeństwa powszechnego, zapewniającego obywatelom ochronę przed klęskami żywiołowymi i katastrofami oraz profesjonalne działania służb ratowniczych, trwa w Polsce od dziesięciu lat.

Potrzeba jednak jeszcze wielu działań, żeby system ten uznać za odpowiadający naszym potrzebom i standardom europejskim. Prace te wymagają zmian legislacyjnych, organizacyjnych a także technicznych, dotyczących wyposażenia w nowoczesny sprzęt.

System prognozowania zagrożeń i ratownictwa powinien zaczynać się w gminie. Jeśli poziom reagowania będzie odpowiedni w ciągu dziesięciu lat, byłbym niezwykle zadowolony - powiedział gen. Feliks Dela, dyrektor departamentu bezpieczeństwa publicznego w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji, były komendant główny Państwowej Straży Pożarnej.

Trzeba wyszkolić ekspertów dla gmin, menedżerów zarządzania kryzysowego. Oni powiedzą, gdzie ma powstać droga dojazdowa, zbiornik, wał przeciwpowodziowy. Przeanalizują ryzyko katastrofy i zaproponują rozwiązanie - powiedział gen. Dela.(an)

zarządzanieczęstochowakatastrofy
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)