PolitykaTylko w WP. Marek Konkolewski został szefem fotoradarów

Tylko w WP. Marek Konkolewski został szefem fotoradarów

Podana niecały miesiąc temu przez Wirtualną Polskę informacja o zmianie na stanowisku szefa Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym potwierdziła się - dyrektorem jednostki będącej częścią Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego został były policjant Marek Konkolewski.

Tylko w WP. Marek Konkolewski został szefem fotoradarów
Źródło zdjęć: © PAP | Paweł Supernak

- To dla mnie duże wyróżnienie, i duże wyzwanie. GITD to nowoczesna instytucja, która robi wiele dobrego na rzecz poprawy bezpieczeństwa na polskich drogach - powiedział w rozmowie z WP Marek Konkolewski.

Były inspektor z Biura Prewencji i Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji obejmie swoją funkcję 6 lutego.

- Jestem przekonany, że wieloletnie doświadczenie Marka Konkolewskiego w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego przełoży się na skuteczne realizowanie celów CANARD-u. Chcemy, żeby fotoradary zapewniały bezpieczeństwo wszystkim użytkownikom dróg - powiedział WP p.o. główny inspektor transportu drogowego Alvin Gajadhur.

Konkolewski przeszedł na emeryturę 31 stycznia, po blisko 30 latach służby w policji.

Dotychczas dyrektorem CANARD-u był Marcin Flieger, który wcześniej również pracował w policji i został oddelegowany do Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego, żeby zbudować podlegającą pod urząd jednostkę.

Szef GITD nie chciał komentować przyczyn odwołania Fliegera ze stanowiska. Z informacji WP wynika, że dotychczasowy dyrektor CANARD-u wraca do pracy w policji.

Ministerstwa przeciągają linę

Objęcie stanowiska dyrektora CANARD-u przez Konkolewskiego to zaskoczenie w kontekście zmian, które od dłuższego czasu forsuje Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. Wiceminister MSWiA Jarosław Zieliński, mimo sprzeciwu części środowisk z branży transportowej, wielokrotnie zapewniał, że to Inspekcja zostanie zlikwidowana i wcielona do policji.

Na taką decyzję nie zgadza się minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk, którego ministerstwo obecnie nadzoruje prace GITD. – Inspekcja Transportu Drogowego będzie dalej wykonywała swoje obowiązki, bo jest niezbędna – podkreślał minister na początku lutego.

Projekt likwidacji Inspekcji, jak twierdzi wiceminister MSWiA, od października czeka na wpisanie do wykazu prac legislacyjnych rządu. Przepisy wynikające z ustawy miały wejść w życie jeszcze w styczniu. W GITD przygotowano projekt konkurencyjnej ustawy o Inspekcji, który zakłada zwiększenie jej kompetencji i przekazanie fotoradarów policji.

Włączenie ITD do policji to jedna z rekomendacji poświęconego bezpieczeństwu na drogach raportu Najwyższej Izby Kontroli z 2014 r. oraz realizacja wyborczych zapowiedzi PiS-u.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (368)