Sosnowiec. Infolinia dla rodzin pacjentów Szpitala Miejskiego

Specjalną infolinię, która ułatwia rodzinom pacjentów uzyskanie informacji o stanie zdrowia ich bliskich uruchomił Sosnowiecki Szpital Miejski. W godz. od 9.00 do 13.00 pod jej numerem dyżurują pielęgniarki.

Sosnowiec. Teraz o stanie zdrowia bliscy pacjentów dowiedzą się za pośrednictwem infolinii.
Sosnowiec. Teraz o stanie zdrowia bliscy pacjentów dowiedzą się za pośrednictwem infolinii.
Źródło zdjęć: © Sosnowiecki Szpital Miejski

Pandemia uniemożliwiła odwiedziny chorych w szpitalach, rodziny nie mogą też osobiście porozmawiać z lekarzem. W Sosnowiecki Szpitalu Miejskim, by pomóc w kontaktach bliskich pacjentów z lekarzem działa więc uproszczony sposób informowania ich o stanie zdrowia pacjentów.

Każda hospitalizowana osoba otrzymuje indywidualny kod PIN, na podstawie którego jest możliwa weryfikacja osoby dzwoniącej i szybkie udzielenie niezbędnych informacji. Procedura jest szczególnie istotna w przypadku pacjentów nieprzytomnych lub niezdolnych do zrozumienia informacji medycznych, którzy sami nie mogą skontaktować się ze swoją rodziną.

- Chcąc dodatkowo usprawnić kontakt z bliskimi pacjentów uruchomiliśmy dodatkowo, specjalną infolinię. Dedykowany numer telefonu: (32) 41 30 643 czynny będzie codziennie, w godzinach od 9:00 do 13:00. Punkt obsługiwany jest przez pielęgniarki, które mogą udzielać informacji w zakresie wykonywanej przez siebie funkcji, po wcześniejszej konsultacji z odpowiednim oddziałem – poinformowała Aneta Kawka, prezes Sosnowieckiego Szpitala Miejskiego.

Sosnowiec. Specjalna infolinia dla bliskich

Rodzina pacjenta nadal może kontaktować się także bezpośrednio z odziałem i z lekarzem specjalistą, aby uzyskać informacje o stanie chorego.

Zasady przyznawania kodu PIN pacjenta nie zmieniły się. Podczas przyjęcia do szpitala pacjent może wskazać osoby upoważnione, którym personel może przekazać informacje i dane o stanie jego zdrowia. Następnie pacjent otrzymuje indywidualny numer PIN, pod którym został wpisany do księgi głównej szpitala. W przypadku pacjentów nieprzytomnych lub niezdolnych do zrozumienia informacji, którzy nie mogli wskazać osoby upoważnionej do uzyskania informacji, przeprowadza się wywiad z osobą dzwoniącą. Telefonujący powinien podać swoje dane oraz dane pacjenta i odpowiedzieć pozytywnie na 2 z 4 pytań kontrolnych zadawanych przez pracownika szpitala.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
śląskiesosnowiecszpital
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)