Wagner w cenie. Popyt wzrósł po nieudanym buncie
Po nieudanym puczu rośnie popyt na naszywki, koszulki czy breloki z logotypem grupy Wagnera. Jak podaje agencja Reutera, przełożyło się to na wyższe ceny tych gadżetów.
Ceny sprzedawanych w internecie towarów z emblematem grupy Wagnera - czaszką w czerwonym obramowaniu na czarnym tle - poszybowały od czasu nieudanego buntu Jewgienija Prigożyna. Kupujący rekomendują produkty, wstawiając pięciogwiazdkowe opinie i tym samym wspierają najemników - podaje agencja Reutera.
Tak wynika z cotygodniowego zestawienia cen na platformie handlu elektronicznego Wildberries. Naszywka z logiem wagnerowców, którą przed 25 czerwca można było nabyć za 294 ruble (niecałe 14 zł), kosztuje już 525 rubli (około 24 zł).
Ceny czarnej koszulki z wizerunkiem bojownika skoczyły w tym tygodniu z 1236 rubli (ok. 57 zł) do 1650 rubli (prawie 77 zł).
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Pokaz siły wobec Kremla. Szef NATO nagrany przy Białorusi
Popyt rośnie, wsparcie też
Reuters cytuje komentarze użytkowników platformy, zwracając przy tym uwagę na rosnące poparcie dla wagnerowców po marszu na Moskwę.
"Prywatna firma wojskowa Wagnera jest najlepsza. Powodzenia wam. Flaga jest doskonała", "ze względu na sytuację w kraju zakup był oczywisty", "ku pamięci wszystkich tych, którzy zginęli w szeregach Wagnera" - to tylko niektóre z nich.
Wildberries i Ozon odmówiły w czwartek komentarza na temat wzrostu cen towarów - zaznacza agencja Reutera.
Jak się okazuje, naszywki z logiem Wagnera dostępne są również na polskich platformach sprzedażowych. Ceny wahają się średnio od 30 do 70 zł, a prywatni sprzedający zaznaczają, że są to "trudne do zdobycia przedmioty kolekcjonerskie".