RegionalneTrójmiastoDecyzja w sprawie drugiego toru na trasie Gdynia-Słupsk zapadnie do końca 2015

Decyzja w sprawie drugiego toru na trasie Gdynia-Słupsk zapadnie do końca 2015

Decyzja w sprawie drugiego toru na trasie Gdynia-Słupsk zapadnie do końca 2015
Źródło zdjęć: © Instagram | Oficjalny profil Roberta Biedronia
Tomasz Gdaniec
18.07.2015 09:50, aktualizacja: 19.07.2015 10:01

Robert Biedroń poinformował o toczących się konsultacjach w sprawie linii kolejowej 202. W praktyce oznacza to, że mieszkańcy mogą przesyłać PKP swoje wnioski. Wbrew temu, co powiedział prezydent nie istnieją obecnie żadne warianty drugiego toru.

Na ostatniej konferencji prasowej urzędnicy słupskiego magistratu zaapelowali do mieszkańców gmin leżących na trasie Słupsk-Gdynia o udział w konsultacja toczących się nad linią kolejową 202.

- Obecnie rozpatrywane są warianty dotyczące drugiej linii kolejowej. Zostaną one we wrześniu przedstawione pani minister infrastruktury. To ona właśnie po analizach i konsultacjach z komisją europejską podejmie ostateczną decyzję w sprawie drugiej linii torów kolejowych. Będziemy walczyć - zapowiadał podczas konferencji prasowej Robert Biedroń, prezydent Słupska.

Jak dowiedzieliśmy się w PKP PLK, zarządcy linii kolejowej 202 konsultacje trwają już od maja. Studium wykonalności projektu pozwoli określić - czy istnieje potrzeba rozbudowy linii o drugi tor, czy wystarczą inne rozwiązania zapewniające w perspektywie 30 lat zakładany rozkład jazdy pociągów i krótką podróż. Studium zostanie przygotowane do końca roku, a nie do września. Co więcej nie są prowadzone obecnie żadne prace projektowe nad drugą linią torowiska i nie wiadomo, czy i którędy będzie ona przebiegać.

Budowa drugiej nitki torowiska będzie realizowana najwcześniej za cztery lata, ale zdążyła już wzniecić wiele kontrowersji pośród mieszkańców. W czerwcu zorganizowano nawet w tej sprawie protest.

- Wcześniej zapewniano o budowie drugiego toru na całym pomorskim odcinku linii 202 to teraz okazuje się, że PKP PLK między Słupskiem i Lęborkiem zamierza zbudować tylko kilkukilometrową mijankę, która w żaden sposób nie rozwiąże problemu zatłoczenia i przepustowości linii. Taka modernizacja sprawi, że pociągi nadal będą stać na stacjach, aby przepuścić te jadące z przeciwka, a pociągi osobowe będą oczekiwać na wyprzedzenie ich przez szybsze, kwalifikowane - mówi Wirtualnej Polsce Tomasz Ciżmowski, wiceprezes Stowarzyszenia Aktywne Pomorze.

Propozycja kolejarzy zaskakuje tym bardziej, iż przed 1945 rokiem na odcinku Słupsk-Lębork linia nr 202 była dwutorowa. Większość mostów oraz wiaduktów nie wymaga więc przebudowy, a na nasypach jest miejsce na drugi tor. Zmodernizowanie linii jako jednotorowej na kilkadziesiąt lat pogrzebie możliwość dobrego skomunikowania Pomorza z resztą kraju, a także ograniczy lub uniemożliwi kursowanie na Pomorzu Środkowym pociągów typu Pendolino.

Byłeś świadkiem lub uczestnikiem zdarzenia? .

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (25)
Zobacz także