Szkolenia i nowa usługa. To odpowiedź na plagę gwałtów w taksówkach

Bolt jako pierwsza platforma w Polsce wprowadza obowiązkowe szkolenia dla kierowców, opracowane we współpracy z fundacją Feminoteka. To odpowiedź na rosnącą plagę gwałtów w taksówkach. Korporacja chce także wprowadzić usługę "kobiety dla kobiet", która już od lipca zostanie uruchomiona w dziewięciu polskich miastach.

Szkolenia i nowa usługa. To odpowiedź na plagę gwałtów w taksówkach
Szkolenia i nowa usługa. To odpowiedź na plagę gwałtów w taksówkach
Źródło zdjęć: © East News | Artur Szczepanski/REPORTER
Mateusz Czmiel

29.06.2022 07:37

W obliczu rosnących przypadków gwałtów w taksówkach korporacje przewozowe wprowadzają nowe standardy bezpieczeństwa i zasady. Firma Bolt w ramach współpracy z fundacją Feminoteka przygotowała szkolenia dla kierowców zarówno w formie artykułów, jak i specjalnie opracowanego webinaru edukacyjnego. Ponadto Fundacja ponownie przeszkoliła pracowników firmy Bolt, którzy na co dzień mają kontakt z użytkownikami aplikacji, aby "zapewnić im niezbędne narzędzia i umiejętności komunikacyjne, a szukającym wsparcia pomoc na najwyższym poziomie".

Od teraz, osoby poszkodowane, wymagające wsparcia psychologicznego, będą kierowane bezpośrednio do Fundacji Feminoteka, która udzieli im niezbędnej pomocy i opieki.

- Poprzez edukację, szerzenie dobrych standardów i przedstawienie jasnych kryteriów niedopuszczalnych zachowań, możemy wpłynąć na poziom bezpieczeństwa kobiet korzystających z usług firmy Bolt. Chcemy dać we współpracy naszą wiedzę i wspólnie działać w kierunku zwiększania świadomości o standardach antyprzemocowych i antydyskryminacyjnych – mówi Jolanta Gawęda z Fundacji Feminoteka.

Nowa usługa już od lipca

Już od lipca w dziewięciu polskich miastach zacznie działać nowa usługa "kobiety dla kobiet". - Jeżeli pasażerka zdecyduje się na zamówienie przejazdu Boltem, będzie miała możliwość wyboru przejazdu z kobietą - mówi Martyna Kurkowska, rzeczniczka firmy Bolt.

Plaga gwałtów

W maju Prokuratura Okręgowa w Warszawie zakończyła dwa głośne śledztwa w sprawach przestępstw na tle seksualnym, których mieli dopuścić się kierowcy przewozów działających na podstawie aplikacji. Jedno postępowanie skończyło się skierowaniem do sądu aktu oskarżenia i wnioskiem o areszt, drugie umorzono. Łącznie od września 2021 roku w warszawskich prokuraturach zarejestrowano około 20 podobnych postępowań.

W drugim tygodniu lutego Polskę obiegł internetowy wpis 28-letniej Noemi Sopolińskiej, która skorzystała z usług firmy Bolt, aby wrócić do domu. Trasa, która zajmuje kilka minut, trwała godzinę, a kobieta zarzuciła kierowcy, że wywiózł ją na oddalony od celu parking i wykorzystując fakt, że zasnęła, próbował zgwałcić.

źródło: PAP / se.pl

Źródło artykułu:WP Wiadomości
taksówkiaplikacjebolt
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (444)