Trwa ładowanie...
dt54dr0

Rachoń: "media zataiły zeznania Komorowskiego". Dziennikarz wytknął mu błąd

- Nie tylko TVP za rządów PO zataiła zeznania Komorowskiego - powiedział Michał Rachoń w rozmowie z "Dziennikiem Gazetą Prawną". Dziennikarz twierdzi, że zrobiły to również TVN, Polsat i inne stacje telewizyjne. Do sprawy odniósł się jego "kolega po fachu", Piotr Witwicki z Polsat News.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Michał Rachoń, dziennikarz TVP Info
Michał Rachoń, dziennikarz TVP Info (East News)
dt54dr0

Michał Rachoń wrócił do TVP po zawieszeniu. To reakcja stacji na fragment programu programu "Minęła 20", w którym wyemitowano animowany segment w karykaturalny sposób przedstawiający Jerzego Owsiaka i Hannę Gronkiewicz-Waltz. Autorka materiału, Barbara Piela, wykorzystała postaci Owsiaka i Gronkiewicz-Waltz, by w szyderczy sposób pokazać, dokąd trafia większość pieniędzy z Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

Teraz Rachoń udzielił wywiadu w "Dzienniku Gazecie Prawnej". Prezenter powiedział, że "Minęła 20 cieszy się sporą popularnością". Na sugestię, że to był powód odwieszenia, dziennikarz odparł: zawodnik nie zadaje sobie takich pytań. Trener wskazuje i mówi, że wracasz do gry. Ważne, żeby być gotowym i nie zawieść widzów.

- Najlepsze programy osiągają oglądalność prawie miliona widzów. Jestem ich przedstawicielem. Istnieje gigantyczna grupa w Polsce, która przez całą III RP nie miała głosu. Wielu z nich, podobnie jak ja, uważało, że w Polsce istnieje deficyt prawdy - tłumaczy Rachoń w rozmowie z "DGP".

dt54dr0

"I on tak zawsze"

Michał Rachoń wspomniał również początki swojej kariery telewizyjnej. Przypomniał o relacji mediów ze składania zeznań przez prezydenta Bronisława Komorowskiego w 2014 r. Komorowski był wówczas świadkiem w procesie dziennikarza Wojciecha Sumlińskiego i płk. Aleksandra L., byłego oficera WSI, oskarżonych o płatną protekcję.

- Nie tylko TVP za rządów PO postanowiła zataić te zeznania przed Polakami. Zrobiły to również TVN, Polsat i inne stacje, choć miały na sali ekipy - uznał prezenter. Sprawę skomentował na Twitterze dziennikarz Polsat News, Piotr Witwicki, który zamieścił kadr z transmisji zeznań Komorowskiego, które były emitowane... na antenie Polsat News.

Rachoń w wywiadzie wymienił "inne przykłady jawnego łamania rzetelności i elementarnej uczciwości w mediach publicznych przed 2016 r". - Fałszowano nawet zestawienia obrazujące czas antenowy przeznaczany poszczególnym partiom. I tak np. rzeczniczka prezydenta Komorowskiego liczona była jako głos niezależnego eksperta - podaje dziennikarz. Podkreślił również, że dzisiejsza TVP przełamała w Polsce monopol informacyjny.

dt54dr0

- Dziś taka sytuacja jest niemożliwa. Media naprawdę ze sobą konkurują, a nie udają rywalizację - stwierdził Rachoń.

Zobacz także: Szydło unijnym komisarzem? Wiceszef MSZ: to osoba wagi ciężkiej

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Źródło: "Dziennik Gazeta Prawna"

dt54dr0

Podziel się opinią

Share
dt54dr0
dt54dr0
Więcej tematów