Koncerny finansowe aktywne w walce z terroryzmem
Czołowe amerykańskie firmy finansowe
rozważają możliwość wykorzystania zbieranych przez siebie danych
osobowych Amerykanów do zidentyfikowania terrorystów - podała w
środę telewizja CNN.
03.04.2002 | aktual.: 22.06.2002 14:29
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
17 firm, w tym m.in. American Express, Visa (karty kredytowe) oraz instytucje kredytowe i domy maklerskie, jak JP Morgan, Capital One i Fidelity Investments, zbiera się w tym tygodniu w stolicy USA, aby naradzić się, jak mogłyby współpracować z władzami w walce z terroryzmem, wykorzystując swoje banki informacji.
Koncerny finansowe gromadzą dane o swoich klientach, aby uniknąć źle trafionych pożyczek oraz zapobiegać wykorzystywaniu informacji osobowych przez oszustów, którzy dokonują zakupów na ukradzione karty kredytowe. W bazach danych są np. informacje o dochodach klientów, stanie ich majątku, zatrudnieniu, kontach bankowych.
Ujawnione mediom plany ewentualnego przekazywania danych osobowych władzom napotykają zastrzeżenia ze strony organizacji ochrony prywatności. Kwestionują one przydatność tych informacji do walki z terrorystami. (iza)