"Żylaste stworzenie". Odkryli nowy gatunek na północnym Atlantyku

Jak wynika z badań opublikowanych w Canadian Journal of Zoology, badacze odkryli nowy gatunek gąbek morskich, który nazwano Mycale lorea. Naukowcy stwierdzili, że żyją one na dużym obszarze w zachodnio-północnym Atlantyku. Okazy zebrano ze wschodniej Arktyki Kanadyjskiej, szczególnie wzdłuż szelfu Nowej Fundlandii i Labradoru oraz w Zatoce Świętego Wawrzyńca.

Nowa Fundlandia i Mycale loreaNowa Fundlandia i Mycale loreaŹródło: EAST_NEWS, Resarch Gate
dw32vcx

Naukowcy opisują Mycale lorea jako "dużą gąbkę w kształcie wazonu". Należy do dużej grupy gąbek występujących na całym świecie, znanych jako Mycale. Podobnie jak inne stworzenia z ich grupy filtrują wodę przez swoje ciała, zbierając małe cząsteczki, którymi mogą się pożywić - powiedział McClatchy News Curtis Dinn, badacz, który pracował nad tym odkryciem.

Badania wykazały, że szkielet Mycale Lorei składa się z dużych, przypominających kości wypustek. Szkielet stworzenia wyrasta z "grubej łodygi", tworząc lekko zabarwioną "nieregularną siatkę" wypełnioną bardziej miękką tkanką.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Podejrzana łódź u wybrzeży Hiszpanii. Dziesiątki toreb przejęte na pokładzie

Naukowcy informują, że nazwa gatunku pochodzi od łacińskiego terminu lorea, oznaczającego gałązkę laurową, koronę lub wieniec, ponieważ żyłkowanie stworzenia wygląda podobnie do korzeni i gałęzi drzewa laurowego.

Mycale lorea w swoim naturalnym środowisku żyje zagnieżdżona w błotnistym dnie oceanu przyczepiona do skały. Naukowcy stwierdzili, że przedstawiciele rodzaju Mycale są "oportunistyczni, jeśli chodzi o formę wzrostu, a ich ogólny kształt prawdopodobnie zależy od otaczającego siedliska".