Trwa ładowanie...

"Obrzydliwa moralnie". Zdjęcie ze sklepu wywołało burzę przed Dniem Matki

26 maja w Polsce obchodzimy Dzień Matki. W sklepach możemy znaleźć wiele promocji na bombonierki, czekoladki, kwiaty czy inne prezenty dla mam. Żadna z tych ofert nie wzbudziła jednak tylu emocji, co kartka, która pojawiła się w jednym ze sklepów sieci Aldi.

Kartka wywieszona przed Dniem Matki Kartka wywieszona przed Dniem Matki Źródło: facebook, aldi
d21gvmb
d21gvmb

Na kartkę wywieszoną w Aldi uwagę zwrócił mieszkaniec Wrocławia. "Jak wy mnie teraz zaimponowaliście. Ten geniusz reklamy powinien dostać specjalną premię" - napisał na Facebooku, dołączając zdjęcie sklepowych półek.

Na zdjęciu z działu alkoholi widzimy, że tuż pod wysokoprocentowymi trunkami wywieszona jest kartka o treści : "26.05 DZIEŃ MATKI PODARUJ COŚ OD SERCA".

. Facebook
Zamieścił zdjęcie ze sklepu, uwagę zwraca jedna kartkaŹródło: Facebook

Post bardzo szybko zyskał popularność w mediach społecznościowych. W komentarzach pojawiło się wiele głosów oburzenia.

d21gvmb

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Alkoholowy problem Polaków. "Pijemy tyle samo wódki co w roku 1993"

"To jakiś nowy poziom promowania alkoholizmu?", "Matka, jest tylko jedna!", "Po Dniu Matki jest Dzień Ojca", "Szacunek do Dnia Matki, koszmar", "Żenada", "Zabawne i tragiczne" - to jedne z wielu wpisów, które pojawiły się na Facebooku.

Głos w sprawie zabrał też przedstawiciel sieci Aldi, który - jak widzimy w komentarzach - próbował nawiązać kontakt z autorem zdjęcia w celu wyjaśnienia sprawy.

d21gvmb

Wysłaliśmy maila do biura prasowego sklepu, by dowiedzieć się więcej o krokach, jakie zostaną podjęte. Po publikacji otrzymaliśmy informacje, że "opisany incydent jest pojedynczym przypadkiem, a nie akcją promocyjną sieci"

"Informacje promujące prezenty na różne okazje, dajemy przy wybranych produktach, oczywiście pasujących do tematu, aby przypomnieć naszym klientom o zbliżającym się dniu i pomóc im w zakupach, ale NIGDY nie są to produkty alkoholowe. Takie kartki mocowane są na listwach i zdarza się, że są one przekładane na inne półki. Pracownicy naszych sklepów dbają o to, aby kartki pozostały na swoich miejscach jednak przy szeregu innych obowiązków w sklepie nie zawsze zdołają zareagować na czas. Kartka promująca Dzień Matki została zdjęta ze stoiska alkoholowego i trafiła na właściwą półkę" - przekazała Agata Biernacka, Kierownik Działu Komunikacji i PR.

Kartka przed Dniem Matki wywołała oburzenie

Post widział m.in. aktywista Jan Śpiewak, który w rozmowie z Wirtualną Polską nie krył oburzenia.

d21gvmb

- Promocja alkoholu związana z Dniem Matki jest dla mnie obrzydliwa moralnie. To jest coś przerażającego, żeby przy morzu krzywd, które dzieją się w rodzinach alkoholowych urządzać takie promocje. Jesteśmy na krawędzi moralnej zapaści, a z najnowszych publikacji wynika, że pijemy więcej niż w latach 90. - skomentował w rozmowie z WP Śpiewak.

Promocja alkoholu? Coraz więcej pytań

W opinii publicznej coraz głośniejsza jest dyskusja na temat szkodliwości alkoholu i jego nielegalnej promocji. Na Instagramie, TikToku czy Facebooku pojawia się coraz więcej wartościowych profili, które nagłaśniają problem i pokazują łamanie prawa w tym zakresie.

- Reklamowanie alkoholu w kraju, w którym mamy tak duży problem z jego nadużywaniem, jest po prostu nieetyczne. Warto zaznaczyć, że ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi nie powstała dlatego, że ktoś "uwziął się" na producentów alkoholi. Powstała dlatego, że alkohol jest po prostu niebezpieczny. Jest na pierwszym miejscu w rankingu szkodliwości, jeśli chodzi o koszty społeczne - tłumaczyła niedawno w rozmowie z WP autorka bloga "Pani Abstynencja".

d21gvmb

Czytaj też:

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d21gvmb
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d21gvmb
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj