TBM pokonał Wisłę. W ten sposób zakończył się jeden z najważniejszych etapów budowy II linii metra - wykopanie tunelu pod rzeką. Wykopane tunele zostały wykonane w terminie. -To ogromny sukces - powiedziała prezydent Hanna Gronkiewicz Waltz w TVP.info. - To był niebezpieczny odcinek, bowiem natura jest nieprzewidywalna. Mam nadzieję, że już w przyszłym roku pojedziemy II linia metra.
Prace pod Wisłą trwały trzy tygodnie. Dziś rano wielki TBM dotarł do przyszłej stacji Centrum Nauki Kopernik. "Krystyna" wyruszyła ze stacji Stadion Narodowy 22 lipca. Tunel II linii metra przebiega 7-8 metrów pod dnem Wisły i ma długość 600 metrów.
"Dziś moment historyczny - napisała prezydent w swoim Twitterze. - Tunel metra połączył dwa brzegi Wisły. Stadion Narodowy i Centrum Nauki Kopernik - symbole Warszawy XXI wieku".
"Elisabetta" - kolejna tarcza pracująca na Pradze, która wydrąży drugi tunel, ma dotrzeć na budowaną stację "Centrum Nauki Kopernik" za około miesiąc. "Obecnie tarcza jest około 200 metrów od Wisły" - poinformował PAP rzecznik stołecznego ratusza Bartosz Milczarczyk.
Umowę na projekt i budowę centralnego odcinka II linii metra stołeczny ratusz podpisał w październiku 2009 r. Koszt inwestycji to 4,17 mld zł. Początkowo zakończenie budowy planowano na październik br. 2013 r.; obecny termin to 30 września 2014 r.