Tarapaty Bundeswehry. Puma za szeroka

Kolejne problemy niemieckiego wojska z Pumą. Każda operacja transportu nowych bojowych wozów piechoty jest skomplikowanym, czasochłonnym działaniem, wymagającym szeregu mozolnych czynności. Potrzeba też nie tylko przygotowanego do zadania personelu, ale także specjalistycznego sprzętu i konstrukcji - dźwigów i rampy załadunkowej.

Wóz bojowy Puma.Wóz bojowy Puma.
Źródło zdjęć: © Wikimedia Commons | Dirk Vorderstrasse
Barbara Kwiatkowska

Żołnierze Bundeswehry muszą każdorazowo, przed przewiezieniem Pumy, demontować opancerzenie maszyny. Tylko wtedy wóz bojowy zmieści się na wagonie eszelonu.

Dopiero po oddzieleniu zewnętrznej konstrukcji można umieścić pojazd na wagonie. Potrzeba do tego specjalnych dźwigów, a tych wojsko ma w tej chwili za mało na wyposażeniu.

Jak podaje "Bild", Bundeswehra na załadunek 44 Pum, pozostających na stanie posiadania armii po wcześniejszym przygotowaniu ich do bezpiecznego transportu, podczas którego maszyny będą unieruchomione, potrzebuje około 24 godzin.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Kaczyński się zagalopował. Minister też mówi o Jagiellonach

- Pod względem siły ognia Puma jest naprawdę dobra. Ale transport jest więcej niż nieoptymalny. Tym bardziej, że na stacji docelowej procedurę trzeba powtórzyć w odwrotnej kolejności: rozładunek dźwigiem, mocowanie opancerzenia. Trwa to tyle samo, co na stacji początkowej - mówi "Bildowi" żołnierz Bundeswehry.

Tarapaty Bundeswehry. Puma za szeroka

Jak dodaje gazeta, jeśli brakuje sprzętu lub zespół nie jest całkowicie wyćwiczony, traci się więcej czasu. Ta niedogodność niepokoi parlament i wojskowych ekspertów.

Gdy przemysł zbrojeniowy uznał, że Puma będzie idealnym wyposażeniem dla armii, ministerstwo obrony poszukiwało bojowego wozu piechoty do użytku daleko poza granicami, na przykład w Afryce, lub w Afganistanie. Liczyło się więc to, by sprzęt dał się łatwo umieścić na pokładzie wojskowych samolotów A400M.

Niespodziewana inwazja Rosji na Ukrainę wywołała inną sytuację geopolityczną. Sprawny transport kolejowy jest teraz jest kwestią bezpieczeństwa granic NATO.

Wybrane dla Ciebie

Dramatyczny wypadek w Niemczech. SUV wbił się w dach stodoły
Dramatyczny wypadek w Niemczech. SUV wbił się w dach stodoły
Anomalie podczas liczenia głosów. Bodnar mówił o zaprzysiężeniu
Anomalie podczas liczenia głosów. Bodnar mówił o zaprzysiężeniu
Pogoda na kolejne dni lipca. Ciepło się utrzyma?
Pogoda na kolejne dni lipca. Ciepło się utrzyma?
Spotkanie liderów koalicji w poniedziałek. Ruszają negocjacje
Spotkanie liderów koalicji w poniedziałek. Ruszają negocjacje
Awaryjne lądowanie. Samolot z Poznania do Londynu usiadł na holenderskim lotnisku
Awaryjne lądowanie. Samolot z Poznania do Londynu usiadł na holenderskim lotnisku
Działo się w niedzielę. Podejrzenie cholery, Kaczyński ostro też atakuje Brauna [SKRÓT DNIA]
Działo się w niedzielę. Podejrzenie cholery, Kaczyński ostro też atakuje Brauna [SKRÓT DNIA]
Jordańska armia przechwyciła 310 dronów. Transportowały captagon
Jordańska armia przechwyciła 310 dronów. Transportowały captagon
"Chaos i anarchia w Polsce". Welt am sonntag o Tusku i sądownictwie
"Chaos i anarchia w Polsce". Welt am sonntag o Tusku i sądownictwie
W obronie druzów czy dla własnych interesów? Izrael bombarduje Syrię i buduje strefę wpływów
W obronie druzów czy dla własnych interesów? Izrael bombarduje Syrię i buduje strefę wpływów
Sytuacja w syryjskiej Suwejdzie. Mimo rozejmu rośnie liczba ofiar
Sytuacja w syryjskiej Suwejdzie. Mimo rozejmu rośnie liczba ofiar
Podróże do Moskwy. Były szef SPD latał na spotkania z Rosjanami
Podróże do Moskwy. Były szef SPD latał na spotkania z Rosjanami
Król Filip o sytuacji w Gazie. "Hańba dla ludzkości"
Król Filip o sytuacji w Gazie. "Hańba dla ludzkości"