Trwa ładowanie...

Tarapaty Bundeswehry. Puma za szeroka

Kolejne problemy niemieckiego wojska z Pumą. Każda operacja transportu nowych bojowych wozów piechoty jest skomplikowanym, czasochłonnym działaniem, wymagającym szeregu mozolnych czynności. Potrzeba też nie tylko przygotowanego do zadania personelu, ale także specjalistycznego sprzętu i konstrukcji - dźwigów i rampy załadunkowej.

Wóz bojowy Puma.Wóz bojowy Puma.Źródło: Wikimedia Commons, fot: Dirk Vorderstrasse
d1fl4by
d1fl4by

Żołnierze Bundeswehry muszą każdorazowo, przed przewiezieniem Pumy, demontować opancerzenie maszyny. Tylko wtedy wóz bojowy zmieści się na wagonie eszelonu.

Dopiero po oddzieleniu zewnętrznej konstrukcji można umieścić pojazd na wagonie. Potrzeba do tego specjalnych dźwigów, a tych wojsko ma w tej chwili za mało na wyposażeniu.

Jak podaje "Bild", Bundeswehra na załadunek 44 Pum, pozostających na stanie posiadania armii po wcześniejszym przygotowaniu ich do bezpiecznego transportu, podczas którego maszyny będą unieruchomione, potrzebuje około 24 godzin.

d1fl4by

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Kaczyński się zagalopował. Minister też mówi o Jagiellonach

- Pod względem siły ognia Puma jest naprawdę dobra. Ale transport jest więcej niż nieoptymalny. Tym bardziej, że na stacji docelowej procedurę trzeba powtórzyć w odwrotnej kolejności: rozładunek dźwigiem, mocowanie opancerzenia. Trwa to tyle samo, co na stacji początkowej - mówi "Bildowi" żołnierz Bundeswehry.

Tarapaty Bundeswehry. Puma za szeroka

Jak dodaje gazeta, jeśli brakuje sprzętu lub zespół nie jest całkowicie wyćwiczony, traci się więcej czasu. Ta niedogodność niepokoi parlament i wojskowych ekspertów.

Gdy przemysł zbrojeniowy uznał, że Puma będzie idealnym wyposażeniem dla armii, ministerstwo obrony poszukiwało bojowego wozu piechoty do użytku daleko poza granicami, na przykład w Afryce, lub w Afganistanie. Liczyło się więc to, by sprzęt dał się łatwo umieścić na pokładzie wojskowych samolotów A400M.

d1fl4by

Niespodziewana inwazja Rosji na Ukrainę wywołała inną sytuację geopolityczną. Sprawny transport kolejowy jest teraz jest kwestią bezpieczeństwa granic NATO.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d1fl4by
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Wyłączono komentarze

Jako redakcja Wirtualnej Polski doceniamy zaangażowanie naszych czytelników w komentarzach. Jednak niektóre tematy wywołują komentarze wykraczające poza granice kulturalnej dyskusji. Dbając o jej jakość, zdecydowaliśmy się wyłączyć sekcję komentarzy pod tym artykułem.

Paweł Kapusta - Redaktor naczelny WP
Paweł KapustaRedaktor Naczelny WP
d1fl4by
Więcej tematów