Trwa ładowanie...

Tarapaty Bundeswehry. Puma za szeroka

Kolejne problemy niemieckiego wojska z Pumą. Każda operacja transportu nowych bojowych wozów piechoty jest skomplikowanym, czasochłonnym działaniem, wymagającym szeregu mozolnych czynności. Potrzeba też nie tylko przygotowanego do zadania personelu, ale także specjalistycznego sprzętu i konstrukcji - dźwigów i rampy załadunkowej.

Wóz bojowy Puma.Wóz bojowy Puma.Źródło: Wikimedia Commons, fot: Dirk Vorderstrasse
d1vzblt
d1vzblt

Żołnierze Bundeswehry muszą każdorazowo, przed przewiezieniem Pumy, demontować opancerzenie maszyny. Tylko wtedy wóz bojowy zmieści się na wagonie eszelonu.

Dopiero po oddzieleniu zewnętrznej konstrukcji można umieścić pojazd na wagonie. Potrzeba do tego specjalnych dźwigów, a tych wojsko ma w tej chwili za mało na wyposażeniu.

Jak podaje "Bild", Bundeswehra na załadunek 44 Pum, pozostających na stanie posiadania armii po wcześniejszym przygotowaniu ich do bezpiecznego transportu, podczas którego maszyny będą unieruchomione, potrzebuje około 24 godzin.

d1vzblt

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Kaczyński się zagalopował. Minister też mówi o Jagiellonach

- Pod względem siły ognia Puma jest naprawdę dobra. Ale transport jest więcej niż nieoptymalny. Tym bardziej, że na stacji docelowej procedurę trzeba powtórzyć w odwrotnej kolejności: rozładunek dźwigiem, mocowanie opancerzenia. Trwa to tyle samo, co na stacji początkowej - mówi "Bildowi" żołnierz Bundeswehry.

Tarapaty Bundeswehry. Puma za szeroka

Jak dodaje gazeta, jeśli brakuje sprzętu lub zespół nie jest całkowicie wyćwiczony, traci się więcej czasu. Ta niedogodność niepokoi parlament i wojskowych ekspertów.

Gdy przemysł zbrojeniowy uznał, że Puma będzie idealnym wyposażeniem dla armii, ministerstwo obrony poszukiwało bojowego wozu piechoty do użytku daleko poza granicami, na przykład w Afryce, lub w Afganistanie. Liczyło się więc to, by sprzęt dał się łatwo umieścić na pokładzie wojskowych samolotów A400M.

d1vzblt

Niespodziewana inwazja Rosji na Ukrainę wywołała inną sytuację geopolityczną. Sprawny transport kolejowy jest teraz jest kwestią bezpieczeństwa granic NATO.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d1vzblt
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Wyłączono komentarze

Jako redakcja Wirtualnej Polski doceniamy zaangażowanie naszych czytelników w komentarzach. Jednak niektóre tematy wywołują komentarze wykraczające poza granice kulturalnej dyskusji. Dbając o jej jakość, zdecydowaliśmy się wyłączyć sekcję komentarzy pod tym artykułem.

Redakcja Wirtualnej Polski
d1vzblt
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj