Spadł wskaźnik optymizmu konsumentów
W marcu wskaźnik optymizmu konsumentów stracił jedenaście punktów i przyjął wartość najniższą od 10 lat. Na tak znaczne pogorszenie nastrojów największy wpływ mają stale rosnące obawy przed utratą pracy - wynika z najnowszego sondażu Ipsos-Demoskop.
W ciągu ostatniego miesiąca zdecydowanie powiększyła się grupa osób, których zdaniem bezrobocie w najbliższym czasie w naszym kraju będzie rosło. Opinię taką podziela obecnie 76% osób. Tylko co dwudziesta osoba jest zdania, że bezrobocie będzie powoli spadać.
W marcu zdecydowanie zwiększyła się (o 18 punktów) liczba osób negatywnie oceniających zarówno obecną, jak i przyszłą sytuację gospodarczą w kraju. Wskaźnik skłonności do zakupów stracił w ostatnim miesiącu 6 punktów.
Wskaźnik optymizmu konsumentów może przyjmować wartości od 0-200 punktów.
Badanie przeprowadzono między 8 a 11 marca na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 999 Polaków w wieku 15 i więcej lat. (mk)