Trwa ładowanie...

Śląskie. Kolej Metropolitalna. Osobne tory z Gliwic do Katowic. Pierwszy przetarg

Spółka PKP PLK ogłosiła przetarg na opracowanie studium wykonalności dla osobnej pary torów na trasie Gliwice - Katowice. Ich budowa pozwoli m.in. zwiększyć częstotliwość kursowania pociągów na tej trasie.

Share
Śląskie. Osobna para torów na trasie Gliwice - Katowice pozwoli m.in. zwiększyć częstotliwość kursowania pociągów na tej trasie.
Śląskie. Osobna para torów na trasie Gliwice - Katowice pozwoli m.in. zwiększyć częstotliwość kursowania pociągów na tej trasie.Źródło: GZM
d47yerv

Spółka PKP PLK, zarządca infrastruktury kolejowej w Polsce, ogłosiła przetarg na opracowanie studium wykonalności dla budowy osobnej pary torów na trasie Gliwice - Katowice. Opracowanie to będzie w połowie finansowane przez Metropolię.

Trasa kolejowa Gliwice – Katowice to jeden z najczęściej wykorzystywanych korytarzy transportowych w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii (GZM). Odcinek długości około 30 km stanowi kręgosłup komunikacyjny w GZM i jest jednym z ważniejszych elementów koncepcji Kolei Metropolitalnej.

d47yerv

- Realizacja projektu pozwoli oddzielić ruch aglomeracyjny od dalekobieżnego. Usprawni to funkcjonowanie transportu szynowego w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii i pozwoli m.in. zwiększyć częstotliwość kursowania pociągów aglomeracyjnych na tej trasie – informuje Kamila Rożnowska, rzecznik prasowy Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

Śląskie. Dodatkowe tory na linii Katowice – Gliwice. Przepustowość zbliża się do maksimum

W tej chwili pociągi Kolei Śląskich dzielą tory na tej trasie razem z pociągami dalekobieżnymi, których kursowanie wymusza wydłużenie odstępów pomiędzy kolejnymi pociągami na trasie.

Często też pociągi regionalne muszą ustępować pierwszeństwa przejazdu – nawet opóźnionym – pociągom kategorii premium lub międzynarodowym, co oznacza w praktyce wywołanie "efektu domina" opóźnień na sieci.

Ponadto przepustowość tej linii, jak i całego węzła katowickiego, zbliża się już do maksimum i bez oddzielenia ruchu aglomeracyjnego utrudnione jest zwiększanie oferty przewozowej na tej trasie.

Koronawirus w Polsce. Andrzej Sośnierz mówi wprost: nie wyciągamy wniosków

Zwiększenie częstotliwości i usprawnienie funkcjonowania na tym odcinku będzie możliwe po wybudowaniu osobnej pary torów, po których będą jeździły tylko pociągi obsługujące połączenia aglomeracyjne.

d47yerv

Śląskie. Kolej Metropolitalna. Studium wykonalności – etap przygotowania do budowy

Spółka PKP PLK przygotowuje się do tej inwestycji i właśnie ogłosiła przetarg na opracowanie studium wykonalności dla tego odcinka. Opracowanie studium wykonalności jest jednym z ważniejszych etapów, przygotowującym do rozpoczęcia budowy.

- Budowa odseparowanego torowiska na trasie Gliwice-Katowice ma ogromne znaczenie dla przyszłej Kolei Metropolitalnej - mówi Grzegorz Kwitek, członek zarządu Metropolii GZM.

- Dzięki jego powstaniu możliwe będzie, by pociągi wewnątrz metropolii kursowały co kilkanaście minut, a pasażerowie nie musieli patrzeć w rozkład jazdy, by wiedzieć, że "zaraz coś przyjedzie". Inne prace studialne, które dotyczą m.in. przystanków planowanych w ramach programu Kolej Plus na tej trasie, będą już uwzględniały ich budowę przy linii cztero- a nie dwutorowej. Zakładamy zatem efekt synergii – podkreśla Grzegorz Kwitek.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d47yerv

Podziel się opinią

Share
d47yerv
d47yerv
Więcej tematów