RegionalneŚląskBytom. Przebudowa magistrali. Hala peronowa dworca PKP będzie odnowiona

Bytom. Przebudowa magistrali. Hala peronowa dworca PKP będzie odnowiona

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na przebudowę linii kolejowej na odcinku Chorzów Batory – Bytom – Nakło Śląskie. W ramach inwestycji remontu doczeka się zabytkowa hala peronowa bytomskiego dworca PKP.

Bytom. W ramach inwestycji PKP PLK remontu doczeka się zabytkowa hala peronowa bytomskiego dworca PKP.
Bytom. W ramach inwestycji PKP PLK remontu doczeka się zabytkowa hala peronowa bytomskiego dworca PKP.
Źródło zdjęć: © UM Bytom | Hubert Klimek

19.12.2020 | aktual.: 02.03.2022 22:31

Modernizacja magistrali węglowej na odcinku przebiegającym na Górnym Śląsku to jedna z najważniejszych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych. PKP przebuduje odcinek linii kolejowej nr 131 Chorzów Batory – Bytom – Nakło Śląskie, po którym kursują pociągi pasażerskie, m.in. Kolei Śląskich z Katowic do Bytomia, Tarnowskich Gór, Lublińca oraz Kluczborka, a także pociągi towarowe w kierunku Inowrocławia, Bydgoszczy oraz Gdańska i Gdyni.

Prace będą obejmowały roboty torowe na odcinku linii kolejowej przebiegającej przez Bytom, ale także remont stacji Bytom, Bytom Karb, Bytom Północny. Ponadto wymieniona będzie sieć trakcyjna, przebudowane zostaną rozjazdy, wyremontowane i zbudowane na nowo wiadukty kolejowe, a także urządzenia sterowania ruchem.

- To kolejna dobra informacja dla naszego miasta, tym bardziej, że w ramach modernizacji linii kolejowej, odnowiona zostanie hala peronowa. Na tej inwestycji z pewnością skorzystają mieszkańcy Bytomia, którzy podróżują koleją do szkół oraz pracy - przekonuje prezydent Bytomia Mariusz Wołosz.

Nie podano jednak informacji, kiedy ruszą prace i kiedy planowane jest zakończenie inwestycji.

Bytom. Modernizacja linii kolejowej nr 131. Przesunięcie stacji Bytom Północny

Zaplanowano również zmianę układu torowego stacji w Bytomiu, modernizacje 2, 3 i 4 peronu, oczyszczenie i zabezpieczenie antykorozyjne konstrukcji hali nad peronami oraz wymianę poszycia dachu, a także wykonanie kanalizacji deszczowej oraz powstanie nowych elementów małej architektury. Hala peronowa Dworca PKP w Bytomiu wpisana jest do Gminnej Ewidencji Zabytków Miasta Bytomia.

Modernizacja obejmie także stacje Bytom Karb i Bytom Północny, która zostanie przesunięta o około 500 metrów na północ w kierunku ul. Strzelców Bytomskich, tak by pasażerowie mieli łatwiejszy dostęp do komunikacji miejskiej w dzielnicy Stroszek. Na peronach pojawią się nowe wiaty, ławki, stojaki na rowery, a także tablice informacyjne.

W ramach zaplanowanych prac oprócz remontów torów i stacji kolejowych zmodernizowane lub wybudowane od podstaw zostaną również budynki i urządzenia służące prowadzeniu i sterowaniem ruchu kolejowego.

Po zakończeniu inwestycji pociągi pojadą z większą prędkością. Poprawi się też komfort obsługi podróżnych na stacjach i przystankach osobowych, które zostaną dostosowane do obsługi osób niepełnosprawnych.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
śląskbytompkp plk
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)