Trwa ładowanie...

"Rewolucja". Światowe media rozpisują się o Polsce

"Polska telewizja państwowa wstrzymuje nadawanie w związku z konfliktem z Tuskiem" - pisze "Financial Times". "Nowy polski rząd zwalnia szefów państwowej telewizji i radia" - grzmi nagłówek "The Guardian". "Rewolucja w Polsce staje się rzeczywistością" - dodaje Politico. Oto reakcje światowych mediów na wydarzenia w Polsce w związku z przejęciem władzy w TVP.

 Źródło: PAP
d2cacfz
d2cacfz

"Nowy prounijny rząd Polski odwołuje szefów mediów państwowych" - pisze portal katarskiej telewizji Al-Jazeera. "Szefowie polskich mediów publicznych odwołani, kanał informacyjny przestaje nadawać" - to z kolei nagłówek agencji Reuters.

"Machina propagandowa rządu PiS"

Francuska agencja AFP: "Polscy wypędzeni populiści protestują przeciwko reformie mediów państwowych".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Morawiecki o zamieszaniu w TVP. "Tak ostrych słów zwykle nie używam"

"Kanał państwowej TVP Info nie jest nadawany w związku z rozpoczęciem reform Tuska" - podaje brytyjska państwowa stacja BBC News, która przypomina, że posłowie Prawa i Sprawiedliwości (PiS), którzy stracili władzę w październiku, "zareagowali zorganizowaniem protestu okupacyjnego przed siedzibą Telewizji Państwowej".

d2cacfz

Jak czytamy w artykule BBC, w ostatnich latach główne wieczorne programy informacyjne TVP oraz TVP Info "stały się machiną propagandową rządu PiS", a nowa koalicja pod przewodnictwem prounijnego premiera Donalda Tuska "obiecała wyborcom przekształcenie mediów państwowych w platformę wiarygodnych informacji".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Przemysław Czarnek o rewolucji w TVP. "Tuskowy zamach stanu"

"Rewolucja w Polsce staje się rzeczywistością"

"Nowy polski rząd zwalnia szefów państwowej telewizji i radia" - pisze brytyjski "The Guardian" i przypomina, że światowy organ nadzorujący media "Reporterzy bez Granic" stwierdził w 2020 r., że "dyskurs partyzancki i mowa nienawiści są nadal regułą w [polskich] mediach państwowych, które przekształciły się w tuby propagandy rządowej".

Amerykański Politico ogłasza: "Rewolucja w Polsce staje się rzeczywistością, gdy rząd odzyskuje kontrolę nad mediami publicznymi". Portal również zwraca uwagę, że media państwowe zdecydowanie wspierały PiS "również w tegorocznej kampanii przed wyborami parlamentarnymi".

d2cacfz

"Kanał informacyjny polskiej telewizji publicznej wstrzymał w środę nadawanie, ponieważ nowa prounijna administracja kraju nalegała na przejęcie kontroli nad mediami państwowymi, które, jej zdaniem, stały się rzecznikiem prawicowego byłego rządu" - pisze "Financial Times".

Uchwała ws. naprawy mediów publicznych

Sejm podjął we wtorek wieczorem uchwałę ws. przywrócenia ładu prawnego oraz bezstronności i rzetelności mediów publicznych oraz Polskiej Agencji Prasowej. Za głosowało 244 posłów, przeciw było 84, zaś 16 osób wstrzymało się od głosu.

d2cacfz

Wcześniej posłowie analogicznym stosunkiem głosów nie przyjęli wniosku o odrzucenie tej uchwały. Ponad 100 posłów PiS nie brało udziału w głosowaniach.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d2cacfz
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2cacfz
Więcej tematów