PiS wydało najwięcej na spoty wyborcze. Pozostałe partie daleko w tyle
Prawo i Sprawiedliwość wydało na emisję spotów wyborczych więcej niż pozostałe ugrupowania razem wzięte - podaje press.pl. Wydatki partii Jarosława Kaczyńskiego wyniosły ponad 2,5 mln złotych.
23.10.2018 11:36
Jak wynika z danych cennikowych Nielsen Audience Measurement, KW PiS przeznaczył na spoty w telewizji 2,55 mln zł. Materiały partii były emitowane w TVP 1, TVP Info, Polsacie i należącym do Grupy TVN i Discovery Polska NTL Radomsko.
Kolejne miejsce pod względem funduszy przeznaczonych na emisję spotów wyborczych zajął KW Wolność w Samorządzie, który wydał 726,4 tys. zł (spoty w Polsacie, Polsat News). Zestawienie przygotowane przez Nielsena uwzględnia również KW Koalicja Obywatelska - 331,1 tys. zł (Polsat, TVN), KW Jacka Wojciechowicza Akcja Warszawa - 201,3 tys. zł (TVN 24), KW PSL - 115 tys. zł (TVP 1, TVP Info, TVN 24), KW Z Dutkiewiczem dla Dolnego Śląska - 22,7 tys. zł (TVN 24) oraz KW Wolni i Solidarni - 3,3 tys. zł (TVS).
Niektóre z wyemitowanych przez PiS spotów wzbudziły spore kontrowersje. Tak było m.in. z wyborczą reklamówką Patryka Jakiego, w której kandydat na prezydenta stolicy pojawił się fragment programu z udziałem dziennikarki TVP Justyny Śliwowskiej. - Wbrew decyzji polskiego rządu Grzegorz Schetyna zapowiedział przyjmowanie uchodźców - powiedziała w cytowanym materiale.
Zobacz także: Michał Kamiński ostro o Kaczyńskim: tak zachowują się dyktatorzy
Przypomnijmy, że Śliwowska odcięła się od spotu PiS. "Sprzeciwiam się jakimkolwiek próbom wykorzystywania mnie do jakichkolwiek działań o charakterze partyjnym. Działanie te godzą w moje dobra osobiste chronione prawem. Oczekuję niezwłocznego usunięcia mojego wizerunku i przeprosin" - napisała na Facebooku.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl