Czysta wódka coraz mniej popularna
16,7 mln litrów wódki miesięcznie wypijają w
tym roku Polacy. To prawie 2 mln litrów więcej niż przed rokiem -
wynika z badań firmy Nielsen. Co ciekawe, pijemy coraz mniej
czystej, sięgamy za to po wódki smakowe i koktajle. Koniecznie z
parasolką - pisze "Dziennik".
25.08.2007 | aktual.: 25.08.2007 09:26
Polacy okazali się łasi na nowości i coraz chętniej rezygnują z kieliszka czystej na rzecz smakowej albo drinka na bazie wódki.
Wzrost zainteresowania kolorowymi drinkami potwierdzają właściciele klubów i restauracji. Czy to kwestia mody? Mariusz Kania z restauracji "Passe Partout" w Warszawie: Producenci smakowych wódek organizują wiele promocji i często się reklamują. Ludzie sięgają po ich wyroby z ciekawości - przyznaje.
A może za wzrost spożycia kolorowych wódek odpowiadają zagraniczni turyści, których do Polski przyjeżdża coraz więcej? Ławrynowicz: Raczej nie. Po kilku drinkach angielscy turyści zaczynają próbować naszych trunków. Piją czystą, ewentualnie żubrówkę czy śliwowicę, co ich skutecznie powala - śmieje się.
Zdaniem socjologa kultury z Uniwersytetu Warszawskiego, dr. Mirosława Pęczaka, picie wyrafinowanych trunków bywa przejawem snobizmu. Jest to szczególnie charakterystyczne dla środowisk elitarnych, którym nie wypada raczyć się tanim alkoholem- mówi "Dziennikowi". (PAP)