Fotele z profilowanymi zagłówkami, miejsca dla rowerów i wózków iwalidzkich oraz więcej przestrzeni dla podróżujących. Tak będą wyglądały nowe pociągi, jakie wkrótce pojada pod banderą WKD.
Nowy tabor do obsługi linii Warszawskiej Kolei Dojazdowej to niskopodłogowe elektryczne zespoły trakcyjne typu 39WE wyprodukowane przez nowosądecką firmę Newag S.A. Warszawa zamówiła takich sześć. Pierwszy dotrze do stolicy już pod koniec marca, ostatni w sierpniu tego roku.
- Nowe pociągi to lepsza jakość i komfort podróży dla pasażerów, w tym przede wszystkim dla mieszkańców sześciu gmin Michałowic, Pruszkowa, Brwinowa, Milanówka, Podkowy Leśnej, Grodziska Mazowieckiego oraz dwóch zachodnich dzielnic Warszawy - chwali się WKD na swoich stronach. I podkreśla: - Nowe pociągi to również większe bezpieczeństwo i nowoczesny wygląd. Wszystkie pojazdy zostaną wyposażone w system monitoringu wewnętrznego oraz zewnętrznego z rejestratorem zdarzeń, klimatyzację przestrzeni pasażerskiej, audio-wizualną informację pasażerską oraz system zliczania podróżnych.
Nowe pojazdy zostały dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się oraz osób niepełnosprawnych. Przewidziano w nich 4 miejsca dla wózków inwalidzkich z zastosowaniem ramp odkładanych, umożliwiających wygodny wjazd wózka z nawierzchni peronu.
Szczególną uwagę poświęcono przestrzeni przeznaczonej dla podróżnych przy założeniu jej wykorzystania w jak najbardziej efektywny sposób. W nowych sześcioczłonowych pojazdach o długości 60 m (zestawionych w układzie dwóch trójczłonów) zapewniających przewóz ponad 500 pasażerów, postawiono na znaczące zwiększenie liczby miejsc siedzących, których ilość wynosi 164. Miejsca te w zdecydowanej większości wyposażone zostały w fotele z oparciami oraz profilowanymi zagłówkami. Każdy z sześciu nowoczesnych pociągów typu 39WE zapewnia również 8 miejsc do przewozu rowerów.
Warszawska Kolej Dojazdowa podpisała umowę na dostawęwagonów jeszcze w sierpniu 2014 roku. Koszt inwestycji wynosi ponad 98 mln zł.
Przeczytajcie też: Tak będzie wyglądała Twierdza Modlin. Inwestycja za 1,5 miliarda