Trwa ładowanie...

PKP: "W grudniu koniec prac na stacji Warszawa Okęcie"

Kiedy szybciej pojedziemy do Radomia? Przeczytajcie

PKP: "W grudniu koniec prac na stacji Warszawa Okęcie"
d38gryr
d38gryr

- Krótsza podróż, sprawniejsza obsługa pociągów dalekobieżnych i aglomeracyjnych - to efekt przebudowy stacji Warszawa Okęcie - poinformował w piątek Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK. Koszt inwestycji to 85 mln zł; prace mają się zakończyć w grudniu.

Przebudowa stacji związana jest z inwestycją na odcinku Warszawa Okęcie - Czachówek, która ma się zakończyć w II kw. 2017 r. Na modernizację tego 27-kilometrowego odcinka Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły 460 mln złotych. "Mimo że jest to tylko 27 km, to na tym odcinku musimy przebudować 77 km torów i 101 rozjazdów, zmodernizować 13 przejazdów kolejowo-drogowych oraz wymienić 75 km sieci trakcyjnych" - powiedział Jakubowski.

Pociągi pojadą z prędkością 160 km/h

Modernizacja ma umożliwić przewoźnikom m.in. Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie uruchomienie całkowicie nowych połączeń obsługujących południową część aglomeracji warszawskiej, w tym Nowej Iwicznej, Piaseczna, Zalesia Górnego i Czachówka oraz Góry Kalwarii.

- Do korzystania z kolei zachęcą wygodne przystanki wyposażone w nowoczesną, wygodną i dostosowaną dla osób niepełnosprawnych infrastrukturę. Pociągi po nowych torach pojadą z prędkością 160 km/h - podkreślił Jakubowski.

d38gryr

Na stacji Warszawa Okęcie wykonawca ułożył już 3,5 km torów oraz 6 rozjazdów. Teraz przystępuje do montażu sieci trakcyjnej. W kolejnych fazach roboty będą koncentrowały się na układaniu nowych torów, montażu urządzeń sterowania ruchem kolejowym, sieci trakcyjnej oraz budowie kładki dostosowanej do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz wiaty.

Do Radomia w 70 minut

Jak poinformował Jakubowski, w grudniu br. kończą się także prace na stacji Radom, o wartości 100 mln złotych. Pasażerowie będą korzystali z trzech całkowicie przebudowanych i w pełni wyposażonych peronów oraz wyremontowanego przejścia podziemnego.

W październiku br. inwestor, czyli Polskie Linie Kolejowe, ogłosił dwa przetargi na przebudowę pozostałych dwóch odcinków linii Warszawa - Radom. W ramach tych postępowań wybrani wykonawcy zaprojektują, a następnie od podstaw zmodernizują linię kolejową. Na odcinku Warka - Radom zostanie wybudowany drugi tor.

Po zakończeniu wszystkich prac (ma to nastąpić do 2020 r.) podróż między Warszawą a Radomiem najszybszym pociągiem zajmie około 70 minut. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji zmodernizowane perony na stacjach i przystankach. Nowoczesny układ torów zapewni szybki i płynny przejazd pociągów.

d38gryr
d38gryr
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d38gryr
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj