Darmowe wi‑fi na Lotnisku Chopina
Port lotniczy udostępnia bezpłatny bezprzewodowy Internet dla pasażerów
Cały terminal dworca lotniczego objęty został sygnałem sieci wi-fi. Sieć obejmującą swoim zasięgiem Terminal A (całą strefę zastrzeżoną, salony Executive Lounge i VIP oraz część ogólnodostępną) oraz Terminal General Aviation, zbudowała dla Portów Lotniczych firma NextiraOne. *Sieć umożliwia jednoczesne korzystanie z sieci przez około 1 tys. osób. *
Każdy użytkownik może otrzymać bezpłatny dostęp do Internetu na okres 30 minut z maksymalną przepustowością 1024 kb/s, bez możliwości ponownego zalogowania się po upłynięciu tego czasu (wyjątkiem są Salony VIP i ExL w których można korzystać z sieci przez cztery godziny).
Korzystanie z usługi umożliwia zestaw loginów i haseł, które można uzyskać w sześciu specjalnych Infokioskach rozlokowanych na terenie Terminala A, po zeskanowaniu kodu kreskowego 2D z karty pokładowej lub przez SMS.
Koszty bezpłatnego dostępu pasażerów do Internetu na Lotnisku Chopina początkowo pokrywać będą z własnego budżetu Porty Lotnicze, z czasem ciężar finansowania przerzucony zostanie na firmy zewnętrzne.
Dotychczas bezprzewodowy Internet w terminalu Lotniska Chopina udostępniany był przez PPL w Salonach VIP i ExL oraz w pobliżu stanowisk reklamowych firm ING i Play. W połowie listopada Służba Informatyki i Telekomunikacji uruchomiła sieć wifi również na potrzeby akcji firmy IBM, która promowała swoją ideę Inteligentnego Miasta. Z własnych bezprzewodowych sieci korzystały również niektóre firmy działające na terenie lotniska (m.in. kawiarnie, sklepy). Po uruchomieniu sieci Portów Lotniczych wszystkie dotychczas wykorzystywane punkty dostępu mają zostać wyłączone.