"Kłamią w żywe oczy". Ostra reakcja na doniesienia ws. Lotniska Chopina

Posłowie KO przekonują, że PiS chce zlikwidować i wyprzedać tereny Lotniska Chopina w Warszawie. Wiadomość wywołała poruszenie w sieci. Na ich zarzuty odpowiedział m.in. pełnomocnik rządu ds. CPK Marcin Horała.

Ujawnili plan PiS-u dot. Lotniska Chopina. "Kłamią w żywe oczy"
Ujawnili plan PiS-u dot. Lotniska Chopina. "Kłamią w żywe oczy"
Źródło zdjęć: © PAP | Paweł Supernak
Karina Strzelińska

28.08.2023 | aktual.: 28.08.2023 19:25

Przypomnijmy, że w poniedziałek podczas "Campus Polska Przyszłości" Michał Szczerba i Dariusz Joński poinformowali, że PiS od wielu lat realizuje plan likwidacji Lotniska Chopina w Warszawie. Podkreślali, że odbywa się to bez konsultacji z samorządem stolicy, mieszkańcami miasta i aglomeracji warszawskiej.

Według ich ustaleń grunty Lotniska Chopina mają zostać "lada dzień" przekazane do CPK. - Potem powołają spółkę celową i te grunty do niej trafią - zaznaczył Joński. Posłowie dodali, że teren lotniska obejmuje ponad 600 ha i może być warty ok. 10 mld zł.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

"Nie ma żadnej decyzji o likwidacji lotniska Chopina"

Do sprawy odniósł się pełnomocnik rządu ds. CPK Marcin Horała. Stwierdził, że posłowie "albo kłamią w żywe oczy, albo nie umieją czytać ze zrozumieniem".

"Nie ma żadnej decyzji o likwidacji lotniska Chopina, rozstrzygnięcie SKRM (Stały Komitet Rady Ministrów - PAP) dotyczy tylko przeniesienia głównego ruchu komercyjnego, nie ma żadnych planów sprzedaży gruntów pod lotniskiem Chopina" - oświadczył na Twitterze.

Horała oznajmił, że grunty te zyskały uregulowany status prawny i zostały wniesione do państwowej spółki z ustawowym zakazem prywatyzacji (art. 12 ust 6 ust. o usprawnieniu procesu inwestycyjnego CPK). Jednocześnie zaznaczył, że w 2010 rząd PO w swojej koncepcji planował sprzedaż terenów lotniska Chopina za 1 mld euro.

We wpisie zamieścił skan strony dokumentu z 26 czerwca 2010 roku: "Koncepcje lotniska centralnego dla Polski - Raport Główny", w którym podkreślił fragment: "Na koniec, ta różnica w kosztach pomiędzy tymi dwoma wariantami może zostać zrekompensowana a nawet zniwelowana przez jednorazowe korzyści. Tylko w przypadku budowy Centralnego Portu Lotniczego pojawia się możliwość sprzedaży terenu lotniska WAW. Dzięki dobrej lokalizacji obecnego lotniska przychody z jego sprzedaży mogą w całości pokryć koszty zakupu gruntów pod Centralny Port Lotniczy. Ze sprzedaży terenu, na którym położony jest Port Lotniczego Warszawa można uzyskać około 1,0 miliarda euro".

Czytaj także:

Źródło: Twitter/PAP/WP

Źródło artykułu:WP Wiadomości
politykawyborypis
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (214)