TP SA zapłaciła karę za "Błękitną Linię"
Telekomunikacja Polska zapłaciła karę miliona 200 tysięcy złotych, nałożoną przez prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Karę nałożono za niewykonanie decyzji prezesa, dotyczących działania "Błękitnej Linii".
25.04.2006 | aktual.: 25.04.2006 14:44
Przed dwoma laty, prezes Urzędu uznał, że nieprawidłowości, jakich dopuściła się Telekomunikacja Polska uruchamiając "Błękitną Linię", naruszają zbiorowe interesy konsumentów i nakazał natychmiastowe wprowadzenie zmian. Telekomunikacja nie wprowadziła ich jednak w terminie i prezes nałożył na nią karę czterech milionów 200 tysięcy złotych. Koncern odwołał się od tej decyzji i prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów obniżył karę do miliona 200 tysięcy złotych.
Od początku roku, 29 podmiotów gospodarczych wpłaciło kary o łącznej wysokości 7 milionów stu tysięcy złotych. Najwyższe kary, wynoszące 4 i pół miliona, zapłaciła Poczta Polska za nadużywanie swej pozycji na rynku.