Czechowice-Dziedzice. Nowe rondo na drodze do rafinerii. Komfortowo i bezpieczniej
W Czechowicach-Dziedzicach kierowcy jeżdżą już po zmodernizowanej ulicy Prusa. W ramach inwestycji, która kosztowała 7,6 miliona złotych, na skrzyżowaniu drogi powiatowej z ulicą Barlickiego powstało też rondo.
Zakończyła się kolejna duża inwestycja drogowa w powiecie bielskim. To ważna trasa w Czechowicach-Dziedzicach. Przy tej ulicy znajduje się rafineria, mieszkańcy dojeżdżają tędy do punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych.
Droga wraz z chodnikami została gruntownie przebudowana. Uwagę zwracają nowo posadzone drzewa - to część nasadzeń zastępczych.
- Cieszę się, bo ta inwestycja pokazuje dobrą współpracę z czechowicką gminą oraz ekologami. Było wiele spotkań w sprawie drzew, jedne udało się uratować, inne nie. W zamian mamy nasadzenia także gdzie indziej, ponieważ zależy nam, żeby to miasto pozostało zielone - mówi starosta bielski Andrzej Płonka.
Czechowice-Dziedzice. Nowe rondo na ważnym skrzyżowaniu
Samorządowiec dodaje, że największym problemem była instalacja odkryta w ziemi, której nie było w żadnych wykazach czy innych dokumentach. - Do końca nie wiedzieliśmy, co znajdziemy w czasie robót. Szczęśliwie przez to przeszliśmy, nic nie zostało uszkodzone - przekonuje starosta Andrzej Płonka.
Roboty na około kilometrowym odcinku kosztowały ponad 7,6 mln zł. Na inwestycję pozyskano środki z Funduszu Dróg Samorządowych w wysokości 55 procent wartości przedsięwzięcia. Na resztę po połowie złożyły się samorządy: powiatowy oraz Czechowic-Dziedzic.
Czechowice-Dziedzice. Prace przy przebudowie linii kolejowej na półmetku
Przebudowa kolejowego węzła w rejonie Czechowic-Dziedzic zbliża się do półmetka. Jest szansa, że remont zakończy się nawet pół roku przed terminem wyznaczonym na jesień 2023 r.
Inwestycja, której koszt netto wynosi 1,4 mld zł, obejmuje m.in. gruntowną przebudowę stacji w Czechowicach-Dziedzicach, przystanków w Zabrzegu i Goczałkowicach-Zdroju. Wszystkie perony dostosowywane są do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Inwestycja obejmuje też budowę mostu na Wiśle, a także stworzenie lokalnego centrum sterowania.
Przebudowa obejmuje m.in. 47 km torów, 56 km sieci trakcyjnej, 119 rozjazdów, 23 obiekty inżynieryjne, trzy przejazdy kolejowo-drogowe. Wykonano 670 km pali wzmacniających, by utwardzić 240 tys. m kw. podłoża.