Czechowice-Dziedzice. Prace postępują. Coraz bliżej komfortowej podróży w Beskidy
Przebudowa kolejowego węzła w rejonie Czechowic-Dziedzic zbliża się do półmetka. Jest szansa, że remont zakończy się nawet pół roku przed terminem wyznaczonym na jesień 2023 r.
18.06.2021 16:50
- Inwestycja obejmuje przebudowę ważnego śląskiego węzła kolejowego Czechowice-Dziedzice, w którym zbiegają się linie istotne dla ruchu regionalnego, międzywojewódzkiego oraz połączeń międzynarodowych. Dla pasażerów zwiększamy jakość dostępu do kolei na stacjach oraz przystankach. Szykujemy lepsze możliwości podróży. Zwiększą się również możliwości kolei, jako ekologicznego i bezpiecznego środka transportu na trasach europejskich i krajowych – podkreśla Arnold Bresch, członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych.
Inwestycja, której koszt netto wynosi 1,4 mld zł, obejmuje m.in. gruntowną przebudowę stacji w Czechowicach-Dziedzicach, przystanków w Zabrzegu i Goczałkowicach-Zdroju. Wszystkie perony dostosowywane są do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Stosowane są m.in. windy oraz pochylnie. Montowane są nowe wiaty i ławki oraz czytelne oznakowanie. Dla zwiększenia bezpieczeństwa przewidziano monitoring. Inwestycja obejmuje też budowę mostu na Wiśle, a także stworzenie lokalnego centrum sterowania.
Czechowice-Dziedzice. Prace przy przebudowie linii kolejowej na półmetku
Przebudowa obejmuje m.in. 47 km torów, 56 km sieci trakcyjnej, 119 rozjazdów, 23 obiekty inżynieryjne, trzy przejazdy kolejowo-drogowe. Wykonano 670 km pali wzmacniających, by utwardzić 240 tys. m kw. podłoża.
PKP PLK podały, że wyłania się już nowy most nad Wisłą między Goczałkowicami-Zdrój a Czechowicami-Dziedzicami. Pociągi będą po nim kursowały po dwóch torach położonych na osobnych trzyprzęsłowych konstrukcjach. Przeprawa, która zastąpi zlokalizowany w sąsiedztwie most, otwarta zostanie w przyszłym roku. Pod koniec br. natomiast do użytku ma zostać oddane nowoczesne lokalne centrum sterowania w Czechowicach-Dziedzicach.