Trwa ładowanie...

Śląsk. Pociągi z Katowic do Czech i Wisły Głębce pomkną nawet 160 km/h.

Trwa modernizacja linii kolejowej do Zebrzydowic i Wisły Głębce. Zamontowane zostały już największe elementy konstrukcji nowego mostu nad rzeką Wisłą.

W Czechowicach Dziedzicach trwa budowa przeprawy przez Wisłę.W Czechowicach Dziedzicach trwa budowa przeprawy przez Wisłę.Źródło: Polskie Linie Kolejowe, fot: Łukasz Hachuła
d4mdj2i
d4mdj2i

- Nad Wisłą między Goczałkowicami Zdrój a Czechowicami-Dziedzicami pociągi będą kursowały po dwóch torach położonych na osobnych trzyprzęsłowych konstrukcjach. W grudniu nad rzeką zostaną położone ostatnie przęsła 150 m przeprawy, a wykonawca będzie kontynuował prace przy moście – mówi Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe.

Remont torów i peronów

Między Czechowicami-Dziedzicami a Zabrzegiem budowane są obiekty inżynieryjne. Ekipy pracują w 7 z 12 lokalizacji. Budowany jest m.in. wiadukt nad drogą krajową w Czechowicach-Dziedzicach oraz most nad rzeką Iłownicą na szlaku Czechowice-Dziedzice – Zabrzeg. Wykonawca rozpoczął układanie torów oraz montaż rozjazdów. Na przystanku w Zabrzegu, z którego podróżni będą mogli korzystać w połowie 2021 roku, na nowych peronach układana jest kostka.

Modernizacja obejmie również stację w Czechowicach-Dziedzicach. Wszystkie perony będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Ułatwią to windy oraz pochylnie. Dla osób niedowidzących i niewidomych dostępne będą tablice informacyjne z alfabetem Braille’a. Będą nowe wiaty i ławki. Dla zwiększenia bezpieczeństwa przewidziano monitoring.

Na czechowickiej stacji budowane jest zarazem lokalne centrum sterowania. Obsługiwało będzie odcinek z Goczałkowic-Zdroju przez Czechowice-Dziedzice do Zabrzegu.

d4mdj2i

- Ogółem projekt przewiduje wymianę ok. 50 km torów i sieci trakcyjnej. Wymiana rozjazdów zapewni płynny przejazd pociągów przez stację i przystanki. Poprawi się przepustowość szlaków kolejowych oraz zwiększy efektywność wykorzystania węzła w Czechowicach-Dziedzicach – podała Głowacka.

Na czechowickiej stacji budowane jest zarazem lokalne centrum sterowania. Obsługiwało będzie odcinek z Goczałkowic-Zdroju przez Czechowice-Dziedzice do Zabrzegu.

Szybciej z Katowic w Beskidy i do Czech

Ogółem projekt przewiduje wymianę ok. 50 km torów i sieci trakcyjnej. Wymiana rozjazdów zapewni płynny przejazd pociągów przez stację i przystanki. Poprawi się przepustowość szlaków kolejowych oraz zwiększy efektywność wykorzystania węzła w Czechowicach-Dziedzicach. W sumie prace pochłoną 1,4 mld zł. Roboty powinny zakończyć się w 2023 roku.

Po zakończeniu inwestycji pociągi pasażerskie z Katowic do Zebrzydowic i dalej Czech oraz do Wisły Głębce pojadą z prędkością nawet 160 km/h, a towarowe do 120 km/h.

Weto Polski i Węgier. Europoseł PO przeczytał list premierów. Wskazuje na wagę doboru słów

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d4mdj2i
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4mdj2i
Więcej tematów