Sanktpetersburski Teatr Baletu wystąpi w Warszawie

Sanktpetersburski Teatr Baletu Borisa Ejfmana przyjechał na występy do Warszawy. Od wtorku do piątku goście zaprezentują w Teatrze Wielkim-Operze Narodowej spektakle "Pinokia" oraz "Don Juana i Moliere'a".

"Pinokio" opowiada o krainie, w której ludzie, nie zdając sobie z tego sprawy, stali się kukiełkami - oczywiście nie dobrowolnie. Ich dusze są w posiadaniu złego czarownika Karabasza, którego marzeniem jest zamienić świat w ogromny teatr kukiełkowy i stać się jego reżyserem. Dobra Wróżka nie dopuszcza do tego, by Karabasz wykonał swój niecny plan.

W "Don Juanie i Molierze" przedstawione jest zderzenie osobistych losów Jean-Baptiste'a Moliere'a z pełnym przygód życiem bohatera jego sztuki, Don Juana. Pierwszy spektakl zostanie pokazany w Warszawie we wtorek wieczorem i w środę, drugi - w czwartek i piątek.

Boris Ejfman jest uznawany za najlepszego rosyjskiego choreografa naszych czasów oraz jedną z najważniejszych postaci współczesnego baletu. W 1977 roku Ejfman stworzył własny teatr tańca, z którym odbywał regularne tournee po Rosji. Przez kilka lat z powodów politycznych zespołu nie wypuszczano do krajów zachodnich - nie uznawano go jako oficjalnego reprezentanta sztuki radzieckiej. Kiedy jednak pod koniec lat 80. sanktpetersburski Teatr Baletu Borisa Ejfmana pojawił się wreszcie w paryskim Theatre des Champs-Elysees, odniósł tam wielki sukces, który zaowocował licznymi zaproszeniami z całego świata.

W 1999 roku zespół Ejfmana wyróżniony został statusem rezydenta w City Center. Wiąże się to z corocznymi, 2-3-tygodniowymi występami na tej prestiżowej scenie Nowego Jorku. Zaszczyt ów przypadł mu jako czwartej grupie tanecznej w ogóle, a pierwszej spoza Ameryki.

Sanktpetersburski Teatr Baletu zrewolucjonizował koncepcję tańca klasycznego w Rosji. Jak uznaje krytyka, podniósł sztukę baletową do najwyższego szczebla ekspresji.

Ejfman stworzył przy tym typ artysty baletu, który stał się tancerzem-aktorem, wykorzystującym swoje przygotowanie w dziedzinie baletu klasycznego jako podstawę do współtworzenia awangardowej, nowoczesnej choreografii.

Unikatowy styl tego teatru wspiera nową estetykę tańca XX-wiecznymi osiągnięciami teatru i filmu, wykorzystując wszystkie aspekty współczesnej inscenizacji teatralnej dla kreowania nowych, bogatych i wielowymiarowych doświadczeń scenicznych.(aka)

Wybrane dla Ciebie
Słowa Tuska o Europejskiej Konwencji wywołały burzę. Rzecznik rządu: "Mówię to stanowczo i definitywnie"
Słowa Tuska o Europejskiej Konwencji wywołały burzę. Rzecznik rządu: "Mówię to stanowczo i definitywnie"
W Bytomiu ukradli przedsiębiorcy 2 mln zł. Włamań jest więcej
W Bytomiu ukradli przedsiębiorcy 2 mln zł. Włamań jest więcej
Strategiczna dla CPK działka sprzedana. Minister komentuje
Strategiczna dla CPK działka sprzedana. Minister komentuje
Zrobili inaczej niż Polska. Włosi wydają Ukraińca
Zrobili inaczej niż Polska. Włosi wydają Ukraińca
"Twierdza" Moskwa. Kordon obronny wokół stolicy Rosji
"Twierdza" Moskwa. Kordon obronny wokół stolicy Rosji
Niemcy mają plan. Inwestują miliardy w rozbudowę armii
Niemcy mają plan. Inwestują miliardy w rozbudowę armii
CKE podała terminy próbnych matur i egzaminu ósmoklasisty
CKE podała terminy próbnych matur i egzaminu ósmoklasisty
Zniszczyli prawie 90 aut. Wandalizm we Wrocławiu
Zniszczyli prawie 90 aut. Wandalizm we Wrocławiu
Psy zaatakowały chłopca na hulajnodze. Dziecko spadło do potoku
Psy zaatakowały chłopca na hulajnodze. Dziecko spadło do potoku
Chińskie bombowce wokół Tajwanu przed spotkaniem Xi-Trump
Chińskie bombowce wokół Tajwanu przed spotkaniem Xi-Trump
Balony nad Litwą. Zamykają granicę z Białorusią
Balony nad Litwą. Zamykają granicę z Białorusią
Warszawski sędzia kierował po alkoholu? Może stracić immunitet
Warszawski sędzia kierował po alkoholu? Może stracić immunitet