Samolot pasażerski rozbił się pod Moskwą. "Wysłał sygnał SOS"

Samolot pasażerski Superjet 100 runął pod Moskwą. Jak informuje agencja TASS, na pokładzie maszyny było wyłącznie trzech członków załogi. Samolot był tuż po przeglądzie i wykonywał pierwszy lot po naprawie. Chwilę przed katastrofą maszyna nadała sygnał SOS.

Samolot pasażerski rozbił się pod Moskwą. Są ofiary
Samolot pasażerski rozbił się pod Moskwą. Są ofiary
Źródło zdjęć: © TG
Mateusz Czmiel

12.07.2024 17:59

Według wstępnych danych samolot Suchoj Superjet 100 rozbił się w obwodzie moskiewskim podczas lotu próbnego po przeprowadzonych naprawach. - Samolot, który rozbił się w obwodzie moskiewskim, został wyprodukowany w 2014 roku, jego jedynym operatorem był Gazprom - podały służby lotnicze, które cytuje TASS.

Samolot "wisiał w powietrzu" przez ponad godzinę, zanim się rozbił. Jak podaje Rosawiacja na pokładzie samolotu było wyłącznie trzech członków załogi - dwóch pilotów i jeden nawigator. Wszyscy zginęli.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Samolot leciał z fabryki samolotów pod Łuchowcami do Wnukowa. Załoga samolotu to jedyne ofiary katastrofy. Jak twierdzi TASS, powodem mogły być problemy z silnikiem.

Jak ustaliła BAZA, Superjet rozbił się 7 minut po starcie. "Był to pierwszy lot po dwóch miesiącach konserwacji" - czytamy. Gazpromavia Superjet wystartował z lotniska w Łuchowicach o godzinie 14:52, a o godzinie 14:57 samolot leciał na wysokości 1500 metrów, po czym "zaczął gwałtownie opadać". O godz. 14:58 wysokość wynosiła 1300 m, o 14:59 samolot w ciągu siedmiu sekund stracił ponad 600 metrów wysokości, a o 14:59:28 jego znak zniknął z radarów. Maszyna zdążyła nadać sygnał SOS.

Siły bezpieczeństwa prowadzą już działania na terenie centrum obsługi i naprawy statków powietrznych oddziału PJSC UAC-LAZ, gdzie naprawiano Superjet. D

Jak zaznacza "The Moscow Times" to trzecia katastrofa Sukhoi Superjet, odkąd ten typ samolotu zaczął latać w 2008 roku. Pierwsza maszyna rozbiła się podczas lotu demonstracyjnego w Indonezji w 2012 r., uderzając w górę, druga spłonęła podczas lądowania na Szeremietiewie w 2019 r. Według serwisu ch-aviation rosyjskie linie lotnicze eksploatują obecnie około 150 samolotów tego typu.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
rosjakatastrofamoskwa
Wybrane dla Ciebie
Wyłączono komentarze

Sekcja komentarzy coraz częściej staje się celem farm trolli. Dlatego, w poczuciu odpowiedzialności za ochronę przed dezinformacją, zdecydowaliśmy się wyłączyć możliwość komentowania pod tym artykułem.

Redakcja Wirtualnej Polski