Poznań reklamuje się jako miasto multi-kulti. Nowa kampania promująca stolicę Wielkopolski
"Wspólnie tworzymy jeden Poznań" - to nazwa nowej kampanii promującej stolicę Wielkopolski. Ma ona podkreślać różnorodność narodową poznaniaków., wśród których są przedstawiciele 120 krajów z całego świata.
Celem kampanii jest podnoszenie świadomości społecznej na temat różnorodności mieszkańców miasta i płynących z niej korzyści. Z zezwoleń na pobyt wydanych przez wojewodę wielkopolskiego wynika, że poznaniacy pochodzą z około 120 krajów z całego świata.
- Na tej podstawie oraz wiedzy na temat języków używanych w poszczególnych państwach, oszacowaliśmy, że mówimy w co najmniej 102 językach. Wiemy jednocześnie, że ta liczba może być zdecydowanie większa, gdyż są osoby, które komunikują się w kilku językach – informuje Paweł Marciniak, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Poznania.
Kampania składa się z portretów mieszkańców – zarówno tych urodzonych w Poznaniu, jak i tych, którzy się tu przeprowadzili, uznając, że tutaj chcą mieć swój dom. Fotografiom towarzyszą krótkie historie, przybliżające odbiorcom losy uczestników kampanii, ich związki z Poznaniem oraz przemyślenia na temat wielokulturowości Miasta i zróżnicowania jego mieszkańców.
– Do Polski przyjechałem po raz pierwszy w 2005 roku. Mam za sobą sześć lat, z dwiema dłuższymi przerwami, mieszkania w Poznaniu – opowiada Brian Fentress, Amerykanin pracujący jako kompozytor i producent muzyczny. – To, że trafiłem akurat tutaj, zawdzięczam w dużej mierze szczęśliwemu zbiegowi okoliczności. W Stanach, na jednym ze spotkań biblijnych, poznałem pewną kobietę zaproszoną tego dnia przez naszego pastora do uczestnictwa we wspólnym czytaniu. Okazało się, że jest z Polski, tam prowadzi warsztaty z muzyki gospel i widząc moją fascynację tym nurtem, zaprosiła mnie do współpracy. Nie miałem wiele do stracenia, wiedziałem do czego zostałem powołany w życiu, po prostu się spakowałem i przyleciałem do Poznania. Nigdy wcześniej nie byłem w Polsce, nie potrafiłem nawet wskazać jej na mapie, ale wiedziałem, że jest to dla mnie szansa. Moja kariera zaczęła się właśnie tutaj. Od razu poczułem, że jest to miejsce, do którego należę, w którym chcę spędzić kolejne lata swojego życia – dodaje.
Wybrane fotografie wraz z podstawowymi informacjami na temat różnorodności mieszkańców Poznania można obejrzeć na plakatach umieszczonych w środkach komunikacji miejskiej oraz w formie citylightów. Zwieńczeniem kampanii będzie wystawa wszystkich zdjęć w dużym formacie zaplanowana na wrzesień 2015 r.
Projekt "Wspólny Poznań" to inicjatywa Centrum Badań Migracyjnych UAM realizowana wspólnie z Urzędem Miasta Poznania w ramach projektu AMIGA – „Aktywni migranci na lokalnym rynku pracy”.
Strona internetowa kampanii: http://www.wspolny.poznan.pl/.
Byłeś świadkiem lub uczestnikiem zdarzenia? .