Nowy sposób wyłudzania pieniędzy „na wnuczka”
Oszuści udoskonalili i uwiarygodnili ten sposób, poprzez przedstawianie się w rozmowie jako pracownik/operator numeru alarmowego 112!
Do Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Warszawie wpłynęła informacja o oszustach wyłudzających pieniądze od osób starszych, stosując tzw. metodę „ na wnuczka ”. Oszuści udoskonalili i uwiarygodnili ten sposób, poprzez przedstawianie się w rozmowie jako pracownik/operator numeru alarmowego 112.
Czytaj też: Dzielna starsza pani nie dała się nabrać
Sposób działania sprawców polega na podszywaniu się pod członka rodziny osoby, do której dzwonią. Następnie, wykonywany jest kolejny telefon, tym razem od osoby, która przedstawia się jako operator numeru alarmowego 112 dzwoniący z Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Warszawie.
Rzekomy operator numeru 112 informuje, iż osoba, która powołując się na wnuczka zwróciła się o pomoc finansową, jest już celem pracy operacyjnej policji, a w związku z tym wskazane jest przekazanie pieniędzy oszustowi, ażeby funkcjonariusze stosując techniki operacyjne, mogli zatrzymać sprawcę na gorącym uczynku. Osoba ta otrzymuje jednocześnie zapewnienie, iż po zakończeniu akcji policyjnej pieniądze zostaną jej zwrócone. Wszystko to oczywiście nie jest prawdą.
*Warto pamiętać, że osoby pracujące w Centrum Powiadamiania Ratunkowego są jedynie odbiorcami zgłoszeń od mieszkańców. Nie uczestniczą natomiast w ujawnianiu i ściganiu sprawców przestępstw. *W przypadku odebrania telefonu od osoby stosującej w rozmowie opisany mechanizm działania, należy niezwłocznie zawiadomić policję na numer alarmowy 997 lub zgłosić się do najbliższej jednostki policji.
Czytaj też: Warszawiacy blokują numer 112!