Niezwykłe zjawisko w Kosmosie. Nowe odkrycie naukowców

Astronomowie z Warwick University zauważyli niezwykłe zjawisko w Kosmosie. Odkryli coś, co może być jądrem gazowego olbrzyma, który nie ma gazowej atmosfery.

Nieswykłe zjawisko w Kosmosie
Nieswykłe zjawisko w KosmosieŹródło: Pixabay

Niezwykłe zjawisko. Odsłonięte jądro planetarne

Naukowcy z Warwick University wyniki swoich badań opublikowali w czasopiśmie "Nature". Jak piszą, obiekt, na który natrafili, jest prawdopodobnie albo jądrem gazowego olbrzyma, który nie ma gazowej atmosfery, albo jest to gazowy olbrzym, który nadal jest we wczesnym etapie ewolucji.

Przełomowe odkrycie. Niezwykłe zjawisko w Kosmosie

Odkrycie astronomów z Warwick University ma przełomowe znaczenie dla nauki. Do tej pory bowiem naukowcy nie widzieli jądra planetarnego, jakie mają gigantyczne planety, tj. Jowisz czy Satrurn. Ich jądra są bowiem ukryte pod gazową powłoką. Teraz prawdopodobnie niezwykłe zjawisko, które zaobserwowano, jest właśnie odsłoniętym jądrem planetarnym.

Nie wiadomo dokładnie, dlaczego obiekt stracił swoją gazową otoczkę - być może stało się to podczas kolizji z gwiazdą macierzystą lub inną planetą. Ale jest też hipoteza, że jądro, które zaobserwowano, nigdy jej nie miało - otoczka gazowa mogła nigdy się nie wytworzyć, zatem zjawisko zaobserwowane przez naukowców w Kosmosie może być po prostu "niedokończonym" gigantem.

d3p9jr6

Obiekt, który dostrzegli naukowcy za pomocą teleskopu kosmicznego Tess, znajdował się w pobliżu gwiazdy podobnej do Słońca. Nazwano go TOI 849.

Oceń jakość artykułu:
Zależy nam na podnoszeniu jakości naszego dziennikarstwa. Twoja opinia jest dla nas ważna!

Podziel się opinią