ŚwiatNieudany eksperyment. 9-latka musi opuścić uniwersytet w Moskwie

Nieudany eksperyment. 9‑latka musi opuścić uniwersytet w Moskwie

Cudowne dziecko, zapisane na wydział psychologii Moskiewskiego Uniwersytetu Państwowego, ma problemy. Po roku studiów dziewczynka wykazuje "dysharmonię między jej rozwojem poznawczym a osobistym". Specjaliści radą, by nieco zwolnić i dać genialnej uczennicy szansę na naukę w indywidualnym toku.

Ośmioletnia Alisa zdała śpiewająco egzaminy na studia psychologiczne. Po roku jej nauki akademicy mają wątpliwości, czy eksperyment kontynuować (Twitter)
Ośmioletnia Alisa zdała śpiewająco egzaminy na studia psychologiczne. Po roku jej nauki akademicy mają wątpliwości, czy eksperyment kontynuować (Twitter)

25.01.2022 09:05

W zeszłym roku o niezwykłym dziecku rozpisywały się rosyjskie media. Jako ośmiolatka rozpoczęła studia na Moskiewskim Uniwersytecie Państwowym imienia Łomonosova. Alisa Tepliakowa śpiewająco zdała egzaminy, zadziwiając akademików i swoich starszych kolegów ze studiów.

Fenomenalną dziewczynkę do nauki zachęcali rodzice. Jak napisała wówczas "Komsomolska Prawda", rodzina Tepliakowów, mieszkająca w Kotłowce w małym jednopokojowym mieszkaniu, zauważyła, że córka już w wieku czterech lat sama poszukiwała wiedzy. Dobrze pisała, czytała, liczyła i była gotowa na podjęcie edukacji na poziomie pierwszej klasy szkoły podstawowej.

W rezultacie wiedzę obejmująca program od 9 do 11 klasy Alisa przyswoiła sobie w cztery lata w domowej edukacji, sukcesywnie zdając egzaminy przed państwową komisją. W wieku pięciu lat przeszła indywidualną diagnostykę w Moskiewskim Centrum Jakości Edukacji we wszystkich przedmiotach, które mają dzieci w wieku szkolnym od 9 do 11 klasy.

Aplikując na uniwersytet, dziewczynka przed akademickimi egzaminatorami zdała fizykę, informatykę, chemię, biologię, język rosyjski i matematykę. Uczelnia stanęła otworem przed małym geniuszem.

9-letnia studentka musi opuścić moskiewski uniwersytet

Po prawie roku pojawiły się wątpliwości. - Eksperyment, który jest obecnie przeprowadzany, powinien zostać zawieszony, a przede wszystkim należy zastanowić się, jak pomóc Alisie Tepliakowej i zmniejszyć ostrą dysharmonię między jej rozwojem poznawczym a osobistym - powiedział w rozmowie z RIA Novosti akademik Aleksander Asmołow z Rosyjskiej Akademii Edukacji (RAO), członek Rady Praw Człowieka. Ekspert polecił indywidualny tok nauki i opiekę psychologiczną nad wyjątkową studentką.

Asmołow tłumaczy, że problem leży nie w niedojrzałości dziecka, ale w mechanizmach, jakie rządzą państwową edukacją. Ale inni specjaliści patrzą na dziewięciolatkę na wydziale psychologicznym sceptycznie. Uważają, że psycholog musi opierać się w pewnej mierze na swoich życiowych doświadczeniach, którym brak dziecku. Alisa miała problemy ze zdaniem egzaminów, przed jakimi stają jej koledzy z pierwszego roku.

Alisa jest najstarszą córką w rodzinie. Ma sześć braci i sióstr. Według rodziców każde z ich pociech wykazuje wyjątkowe talenty, szybko się uczy i w sposób niezależny od rodziców z ciekawości zdobywa wiedzę i opanowuje umiejętności właściwe dorosłym. Na studia wstąpić ma teraz jej młodszy brat, Heimdall Tepliakow.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Zobacz także
Komentarze (117)