Muzeum Polskiej Wódki w Warszawie. Jak będzie wyglądało?
Konkurs rozstrzygnięty
Muzeum Polskiej Wódki
Już wiadomo jak będzie wyglądało Muzeum Polskiej Wódki, którego otwarcie zaplanowano na 2017 rok w zrewitalizowanym Centrum Koneser na warszawskiej Pradze Północ. Autorem stałej ekspozycji jest pracowania architektoniczna Nizio Design International. Logotyp i identyfikację wizualną stworzył artysta plastyk - Andrzej Pągowski.
Słynna na cały świat
- Polska wódka jest szlachetnym alkoholem, produktem najwyższej jakości, z którego słyniemy na całym świecie. Chcemy utwierdzić Polaków w przekonaniu, że mogą i powinni być dumni ze swojego narodowego trunku, a z Muzeum Polskiej Wódki uczynić wizytówkę Warszawy na równi z innymi znaczącymi muzeami. Aby zrealizować nasz projekt według najlepszych światowych standardów zaprosiliśmy do współpracy renomowanych specjalistów - podsumowuje Andrzej Szumowski, Prezes Stowarzyszenia Polska Wódka, patrona muzeum.
Pięć galerii
Narracja muzealna poprowadzi zwiedzających przez pięć galerii. Aranżacja i wyposażenie wnętrz muzealnych, jak również zaprojektowanych przestrzeni komercyjnych podyktowane są kontekstem miejsca.
Charakterystyczny zapaszek
Zwiedzający poznają metody produkcji wódki, poczują też charakterystyczne zapachy towarzyszące destylacji. - Wejdą nie tylko w sam środek procesu tworzenia, ale też zapoznają się z historią i kulturą, jaka się wokół polskiej wódki wytworzyła - mówi Mirosław Nizio, założyciel i główny architekt pracowni odpowiedzialnej za projekt muzeum.
Liczy się gorzelnik
Autorzy projektu zapewniają, że zastosowane rozwiązania pozwolą odwiedzającym doświadczyć i zrozumieć, na czym polegają poszczególne etapy produkcji wódki, z jakich surowców jest wytwarzana (zboże, ziemniaki oraz woda), podkreślając jednocześnie istotną rolę człowieka - gorzelnika - w przebiegu tego procesu.
Receptury i butelki
Opowiadając o historii polskiej wódki autorzy projektu przypomną także pierwsze receptury i pokażą, jak zmieniał się wygląd etykiet oraz design butelek.