Trwa ładowanie...

"Kurski przysięgał, że będzie pięknie". Instrukcje dla TVP z Kancelarii Premiera

Władze Telewizji Polskiej regularnie otrzymywały wytyczne z KPRM - wynika z ujawnionych maili, które miały pochodzić z prywatnej skrzynki Michała Dworczyka. Współpracownicy premiera mieli instruować władze państwowej telewizji, jak przedstawiać rządowe wydarzenia. "Kurski przysięgał, że będzie pięknie" - pisał szef KPRM.

Share
"Kurski przysięgał, że będzie pięknie". Instrukcje dla TVP z Kancelarii Premiera "Kurski przysięgał, że będzie pięknie". Instrukcje dla TVP z Kancelarii Premiera Źródło: East News, fot: Artur Zawadzki
d1ko9kn

W wiadomości mailowej z 2018 roku Chłopik miał prosić o "ładne ataki" na sędziego, który wydał niekorzystny wyrok dla premiera. W materiałach TVP z tamtego okresu widać narrację zaproponowaną wówczas przez doradcę szefa rządu. Mimo to szef TAI Jarosław Olechowski wyparł się współpracy z rządem. "Nie kojarzę takiego maila" - uciął krótko w mediach społecznościowych.

"Jutro jest kluczowy dzień". Instrukcje dla TVP z KPRM

W środę po południu światło dzienne ujrzały jednak kolejne domniemane maile. Wiadomość pod tytułem "kontrola" pochodziła z marca 2019 roku. Jej adresatami byli premier Mateusz Morawiecki, szef KPRM Michał Dworczyk oraz szef Centrum Informacyjnego Rządu Tomasz Matynia.

d1ko9kn

"Tomek -> rano telefon do J. Olechowski. Michał -> rano tel. do J. Kurski. Oni muszą mieć presję, że ktoś im patrzy na ręce. Jutro jest kluczowy dzień" - pisał Chłopik.

"Kluczowym dniem" był 5 marca 2019 roku. Rząd ogłosił wówczas szczegóły tzw. Piątki Kaczyńskiego. Informacja zdominowała serwisy informacyjne Telewizji Polskiej.

Na wiadomość Chłopika odpowiedział szef KRPM Michał Dworczyk. "Nie wiem, jak Olechowski, ale Kurski wczoraj przysięgał, że będzie pięknie - rozmawiałem z nim jeszcze raz wczoraj wieczorem" - przekazał polityk PiS.

"Rozmawiałem z Olechowskim. Potwierdził ustalenia, mają działać, Info, wiadomości, itd." - dodał kilkadziesiąt minut później Matynia.

d1ko9kn

Chłopik kadrowym TVP? "Gość nie pęknie na robocie"

Kolejny ujawniony mail pochodził z listopada 2019 roku. Chłopik przesyłał w nim CV dziennikarza Piotra Kudzi. Wiadomość trafiła na skrzynki premiera Mateusza Morawieckiego, szefa KPRM Michała Dworczyka, rzecznika rządu Piotra Muellera i szefa Centrum Informacyjnego Rządu Tomasza Matyni.

Wiadomość zatytułowana jest "Piotr Kudzia - TAI". "Jestem po spotkaniu. Gość jest sztywny, wieloletnie doświadczenie w mediach. Zna się na robocie. Najważniejsze ze nie pęknie na robocie" (pisownia oryginalna - red.) - pisał Chłopik. Współpracownik premiera opisał również, w jaki sposób można byłoby zaaranżować zatrudnienie Kudzi w TVP.

"Dworczyk wprowadza go do Kurskiego. W gabinecie Kurskiego on dostaje umowę i ją podpisuje. Pojawia się potem Olechowski" - dodał Chłopik.

Jak poinformowały wirtualnemedia.pl, Piotr Kudzia w latach 2017-2018 był szefem "Teleexpressu". Rozstał się z TVP za porozumieniem stron. Po mailu Chłopika z 2019 roku Kudzia nie został ponownie zatrudniony w TAI. Powrócił jednak do TVP w 2020 roku, zostając wicedyrektorem TVP Polonia.

Źródło: Poufna Rozmowa/wirtualnemedia.pl

Zobacz też: Afera mailowa i prośba do TVP o atak na sędziego. Polityk PO: widzimy czarno na białym

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
d1ko9kn

Podziel się opinią

Share

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1ko9kn
d1ko9kn
Więcej tematów