Kremy od 15 roku życia. Szwedzkie apteki bojkotują modę z TikToka

Szwedzcy aptekarze sprzeciwili się modzie kreowanej w serwisie społecznościowym TikTok. Zdecydowali, że nie będą sprzedać dzieciom kremów na zmarszczki. Decyzja ta była podyktowana obawami o potencjalne skutki uboczne, które mogą wystąpić na skórze najmłodszych.

Dwie największe sieci aptek w Szwecji wprowadziły ograniczenia wiekowe dla niektórych kosmetyków
Dwie największe sieci aptek w Szwecji wprowadziły ograniczenia wiekowe dla niektórych kosmetyków
Źródło zdjęć: © Getty Images | © 2020 Bloomberg Finance LP
oprac. PJM

Dwie największe sieci aptek w Szwecji, Apoteket i Apotek Hjartat, wprowadziły w środę ograniczenia wiekowe dla niektórych kosmetyków - podaje PAP. Teraz, żeby dokonać zakupu klient musi mieć co najmniej 15 lat. Przedstawiciele obu sieci tłumaczą tę decyzję koniecznością zachowania ostrożności. Powodem są niepokojące doniesienia mediów na temat stosowania kremów zawierających kwasy przez dzieci w wieku 8 lat.

Annika Svedberg, główny farmaceuta Apotek Hjartat, podkreśliła w swoim komunikacie, że młoda skóra dzieci i młodzieży nie potrzebuje tego rodzaju produktów. Wręcz przeciwnie, mogą one przynieść więcej szkody niż pożytku.

Zgodnie z nowymi zasadami, dzieci nie będą miały dostępu do kosmetyków zawierających kwasy AHA, BHA czy witaminę A. Jak wyjaśniono, składniki te mają na celu ujędrnienie oraz spłycenie zmarszczek poprzez złuszczenie zewnętrznej warstwy skóry.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Klientkami drogerii są 13-latki

Na początku roku, Szwedzkie Radio wyemitowało audycję, która poruszała problem używania przez młode dziewczynki silnych produktów odmładzających promowanych na TikToku. Dermatolodzy ostrzegają, że stosowanie tego rodzaju kremów może prowadzić do różnych chorób skórnych, takich jak egzema czy alergie. W jednym z programów telewizji SVT ekspedientka ze sklepu kosmetycznego przyznała, że dziewczynki poniżej 13 roku życia stanowią od 20 do 40 procent klientek.

Źródło: PAP

Czytaj także:

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (5)