Znane aktorki z zarzutami. W tle ich działalność w sieci

Prokuratura Rejonowa Warszawa-Śródmieście wystosowała kolejny akt oskarżenia ws. nielegalnej reklamy alkoholu. Objętym nim zostało 12 osób. Wśród nich znajdują się znane aktorki i influencerzy.

Kłopoty influencerek i znanych aktorek. Jest akt oskarżenia. Sprawa dotyczy m.in. Joanny Opozdy (zgodziła się na ujawnienie wizerunku)
Kłopoty influencerek i znanych aktorek. Jest akt oskarżenia. Sprawa dotyczy m.in. Joanny Opozdy (zgodziła się na ujawnienie wizerunku)
Źródło zdjęć: © Licencjodawca | Wojciech Strozyk/REPORTER
oprac. KAR

Według doniesień PAP akt oskarżenia dotyczy m.in. aktorek Joanny Opozdy (zgodziła się na ujawnienie wizerunku) i Olgi K., a także influencerek Tatiany M. i Ewy M.-K. Są one podejrzane o promowanie alkoholu w sieci, co jest niezgodne z prawem.

Pozostali oskarżeni Jakub N., Maciej M., Aneta T., Adam Sz., Dominika B., Kamil B., Łukasz S. oraz Małgorzata L. to m.in pracownicy firm zlecających.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

- Osobom tym zarzucono zlecanie oraz prowadzenie reklamy alkoholu w postaci wina oraz innych napojów alkoholowych wbrew ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Według dokumentacji zabezpieczonej w toku dochodzenia prowadzonego przez prokuraturę, reklama napojów alkoholowych miała być realizowana za pośrednictwem serwisu Instagram, przy udziale osób rozpoznawalnych w związku z ich aktywnością w mediach społecznościowych - wyjaśnił rzecznik Prokuratury Okręgowej w Warszawie prok. Szymon Banna.

- Przypomnieć przy tym należy, że polskie przepisy ustanawiają bezwzględny zakaz reklamy napojów alkoholowych innych niż piwo i są jasne oraz precyzyjne w tej kwestii - dodał.

Przypomniał, że zasięg nielegalnych reklam, skierowanych głównie do ludzi młodych, był ogromny. W Polsce na początku 2022 roku portal społecznościowy Instagram miał bowiem 10,7 milionów zarejestrowanych użytkowników.

- Dostęp do serwisu jest bezpłatny i nie wymaga instalowania żadnych aplikacji. Wszystkie profile, których dotyczy niniejsze postępowanie funkcjonowały jako publiczne, a tym samym dostęp do zamieszczonych na nich treści nie był uzależniony od wcześniejszej akceptacji ze strony właściciela profilu. Łączna liczba osób obserwujących profile osób uczestniczących w przestępczym procederze wynosiła blisko 5 mln osób - podał prok. Banna.

Dodał, że czyny zarzucone oskarżonym zagrożone są karą grzywny w wysokości od 10 tys. do nawet 500 tys. złotych.

Reklamowały alkohol w sieci. "Wyraziły skruchę"

Wobec kolejnych trzech osób modelki, celebrytki i influencerki Karoliny P.-S. oraz znanych youtuberek Katarzyny B. oraz Pauliny B., prokuratura skierowała wniosek o warunkowe umorzenie postępowania.

- Osoby te również prowadziły nielegalną reklamę napojów alkoholowych na swoich publicznych profilach w portalu Instagram, niemniej jednak publicznie przeprosiły i wyraziły skruchę za swoje zachowanie oraz zaprzestały reklamowania alkoholu - wyjaśnił prok. Banna.

Czytaj także:

Źródło artykułu:PAP
alkoholreklamasieć
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (450)