Jaką wódkę Polak pije, jaką chciałby pić
(AFP)
Wódkę pije, przynajmniej od czasu do czasu, 2/3 Polaków w wieku 15 lat i więcej - wynika z sondażu przeprowadzonego przez Ipsos Demoskop. Zdecydowanie częściej piją ją mężczyźni (74%) niż kobiety (51%). Aż 47% kobiet i tylko 25% mężczyzn deklaruje, iż nigdy nie pija wódki.
10.04.2002 | aktual.: 22.06.2002 14:29
Po mocny alkohol, przynajmniej raz w miesiącu, sięgają przede wszystkim 40-latkowie (35%) i 30-latkowie (30%), znacznie rzadziej osoby w wieku 15-19 lat (9%) i 60 lat i więcej (13%).
Osoby pijące wódkę przynajmniej od czasu do czasu piją najczęściej wódkę czystą, nierozcieńczaną (56%), rzadziej mieszaną w drinkach (39%).
Najczęściej kupowaną marką jest wódka Bols (24% wskazań). Relatywnie wysoki jest także odsetek wybierających alkohol marki Absolwent (10%), Wyborowa (7%), Żytnia (7%), inne marki wybierane są przez Polaków zdecydowanie rzadziej.
W badaniu sprawdzono także, która z marek jest przez Polaków najbardziej pożądana: respondenci zostali zapytani, jaką wódkę kupiliby w sytuacji, gdyby w sklepie dostępne były wszystkie marki w jednej cenie. Także w tym przypadku zdecydowanie najczęściej wskazywano na trunek marki Bols (22%). (aka)