Gruzini oszukiwali "na pracownika banku". Kobieta straciła 20 tys. zł
Policjanci z Otwocka zatrzymali dwóch obywateli Gruzji podejrzanych o udział w oszustwie metodą "na pracownika banku". Obcokrajowcy doprowadzili mieszkankę powiatu otwockiego "do niekorzystnego rozporządzenia mieniem" w wysokości blisko 20 tysięcy złotych.
Do zdarzenia doszło 10 października. Jak ustalili policjanci, pokrzywdzona otrzymała telefon od rzekomego pracownika banku, który poinformował ją o próbie przejęcia jej środków i nakłonił do przekazania pieniędzy w celu ich "zabezpieczenia".
Kobieta, będąc przekonana, że pomaga chronić swoje oszczędności, przekazała kody BLIK, tracąc łącznie 19 800 złotych.
Po zgłoszeniu podejrzenia oszustwa, funkcjonariusze Referatu do Walki z Przestępczością Gospodarczą i Korupcją Komendy Powiatowej Policji w Otwocku ustalili i zatrzymali w Warszawie dwóch obywateli Gruzji w wieku 31 i 34 lat. W trakcie przeszukania policjanci zabezpieczyli telefon komórkowy mogący służyć do popełniania przestępstwa oraz gotówkę.
Zobacz też: afera wokół CPK. PiS skontroluje MRIRW i KOWR
Obcokrajowcy oszukali kobietę. Jeden był poszukiwany
Jak się okazało, jeden z zatrzymanych był dodatkowo poszukiwany listem gończym oraz przebywał w Polsce pomimo wydanej decyzji Straży Granicznej o powrocie do kraju pochodzenia.
Obaj mężczyźni usłyszeli zarzuty oszustwa, za które grozi kara do ośmiu lat pozbawienia wolności. Sprawa ma charakter rozwojowy - policjanci prowadzą dalsze czynności mające na celu ustalenie innych osób mogących mieć związek z tym procederem oraz innych przestępstw popełnionych przez zatrzymanych.
Sąd, przychylając się do wniosku prokuratury, zastosował wobec nich najsurowszy środek zapobiegawczy w postaci aresztowania na okres trzech miesięcy.
Przeczytaj też: Koszmar we wsi pod Warszawą. "Boimy się tu żyć"
Oszuści podawali się za pracowników banku. Apel policji
Policja przypomina, że pracownicy banków, policjanci czy prokuratorzy nigdy nie proszą o przekazanie pieniędzy, wypłatę gotówki ani o wykonanie przelewów lub podanie kodów BLIK w celu ich "zabezpieczenia".
W przypadku odebrania podejrzanego telefonu należy:
- natychmiast zakończyć rozmowę,
- nie podawać żadnych danych osobowych, numerów kont, haseł czy kodów,
- skontaktować się bezpośrednio ze swoim bankiem lub zadzwonić na numer alarmowy 112, by zweryfikować sytuację.
Źródło: KPP w Otwocku