PolskaDaewoo-FSO: powszechnie praktykowana przerwa produkcyjna

Daewoo-FSO: powszechnie praktykowana przerwa produkcyjna

27.10.2000 16:25, aktualizacja: 22.06.2002 14:29
Obraz

Nie będzie grupowych zwolnień w Daewoo-FSO - powiedział wiceprezes spółki Janusz Woźniak. Potwierdził również informację o przerwie produkcyjnej w żerańskich zakładach (30 października - 18 listopada) podkreślając, że jest to powszechnie praktykowany przez wszystkich producentów samochodów sposób na ograniczenie zapasów.

Podczas trzytygodniowej przerwy nie będzie pracowało 80% załogi. Co piąty zatrudniony wykorzysta zaległy urlop, a reszta otrzyma przestojowe w wysokości 80% wynagrodzenia (kadra kierownicza - 50%).

Trudna sytuacja Daewoo-FSO, zdaniem Pawła Kosmali zastępcy dyrektora d/s marketingu, została spowodowana załamaniem sprzedaży samochodów osobowych na polskim rynku. Według niego przyczyniły się do tego m.in. import aut używanych z krajów UE i wzrost akcyzy. Sprzedaż samochodów Daewoo w ostatnich miesiącach spadła o 18,7%.

Janusz Woźniak nie ukrywał, że w ramach restrukturyzacji zakładu planowana jest również redukcja pracowników (obecnie co kwartał zwalnia się ok. 100 osób). Restrukturyzacja mająca na celu poprawę kondycji finansowej spółki przewiduje też zmiany organizacyjne: ograniczenie kadry kierowniczej i jednostek organizacyjnych, koncentrację produkcji.

7-8 listopada wiceprezes Woźniak udaje się wraz z przedstawicielami rządu do Korei gdzie będzie chciał uzyskać ze strony Daewoo Motor zapewnienie ciągłości produkcji i dalszej realizacji kontraktu. Prezes Daewoo-FSO Sung Koong Yeo powiedział, że przyszłość zakładów żerańskich w dużej mierze zależy od wyników rozmów z koncernem General Motors, który zamierza kupić Daewoo Motor. Jego zdaniem, gdyby do tego doszło, koncern marka i modele Daewoo zostałyby zachowane. To gwarantowałoby również egzystencję zakładów Daewoo w Polsce.(jag)

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także