Trwa ładowanie...

Oburzenie w sklepie. Zrobiła zdjęcie i wstawiła do sieci

Wielka cena za chleb, ale w przypadku zakupu dwóch bochenków. A cena za jeden prawie niedostrzegalna z powodu mikroskopijnej czcionki i nagromadzenia innych, niepotrzebnych informacji. Pani Katarzyna zareagowała po zakupach w rzeszowskim supermarkecie i opublikowała zdjęcie w mediach społecznościowych. Pyta też dlaczego UOKiK zabiera się za problem tak późno.

Informacje o promocjach tzw. sprzedaży wielosztukowej prowadzone przez sieci handlowe mogą nie być czytelne dla klientów - informuje UOKiKInformacje o promocjach tzw. sprzedaży wielosztukowej prowadzone przez sieci handlowe mogą nie być czytelne dla klientów - informuje UOKiKŹródło: Nadesłane, PAP
d3p2ki3
d3p2ki3

"Kto to przetworzy, zrozumie i wyciągnie korzystne dla siebie wnioski, kiedy sklep dosłownie oblepiony jest takimi kartkami, które dodatkowo utrudniają odczytanie ceny za pojedynczy produkt?" - napisała pani Katarzyna w mediach społecznościowych.

Opublikowała też zdjęcie zrobione w piątek w jednym z supermarketów sieci Biedronka w Rzeszowie. Widać na nim kartką z ceną chleba żytniego. Najbardziej w oczy rzuca się cena chleba (3,29), ale w przypadku zakupu dwóch bochenków. Dobrze widoczna jest także procentowa wysokość obniżki ceny w przypadku zakupu dwóch produktów. Dość dobrze widać też przekreśloną cenę z VAT na żywność, który nadal nie obowiązuje. Dobrze widoczna jest nawet waga chleba.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

800 plus już na kontach. Polacy zabrali głos

To co znaleźć najtrudniej, to cena za jeden bochenek chleba, czyli coś czego na zakupach szukamy najbardziej. Cena regularna, czyli 3,67 zł znajduje się w lewym dolnym rogu i jest napisana najmniejszą czcionką na całej kartce.

d3p2ki3

- Mimo tego że się starałam - i tak zapłaciłam za przynajmniej jeden produkt więcej niż myślałam, że zapłacę - dodaje pani Katarzyna, tłumacząc dlaczego opublikowała zdjęcie ceny w mediach społecznościowych.

Zdjęcie zrobione w supermarkecie w Rzeszowie Nadesłane
Zdjęcie zrobione w supermarkecie w RzeszowieŹródło: Nadesłane

"Też tam wtopiłam ostatnio na ręcznikach papierowych - były podobnie zakodowane. Ty i tak miałaś dobrze, bo kartka na wyciągnięcie ręki. Moja wisiała w cieniu, pod sufitem, i tylko te największe cyfry były w pełni czytelne" - dodała jedna z osób, która skomentowała zdjęcie pani Katarzyny.

UOKiK rozpoczął postępowania wyjaśniające

Jej wizyta w sklepie zbiegła się z rozpoczęciem działań przez UOKiK, która poinformowała w sobotę, że prowadzi postępowania wyjaśniające w Biedronce, Lidlu, Kauflandzie, Żabce, Dino, Netto, Carrefourze i Auchan.

d3p2ki3

Chodzi o informacje o promocjach tzw. sprzedaży wielosztukowej prowadzone przez sieci handlowe, które mogą nie być czytelne dla klientów, tak jak to właśnie opisała pana Katarzyna.

- Po wczorajszej wizycie w Biedronce zaplanowałam, że wyślę moje zdjęcie i oburzenie do UOKiK w poniedziałek z samego rana, więc i ja bardzo się cieszę (z zapowiedzi UOKiK - red.). Tylko czemu tak późno, skoro chodzi o usługę i produkty absolutnie codzienne i dotyczące nas wszystkich, a w szczególności ludzi którzy szukają oszczędności - komentuje pani Katarzyna.

Czytaj także:

Źródło: WP Wiadomości, PAP

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d3p2ki3
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3p2ki3
Więcej tematów