RegionalneWrocławWrocław: Black Friday 2019 – na co zwracać uwagę?

Wrocław: Black Friday 2019 – na co zwracać uwagę?

Wrocław: Black Friday 2019 – na co zwracać uwagę?
Źródło zdjęć: © iStock.com
25.11.2019 13:35

We Wrocławiu, podobnie jak w całej Polsce, już w tym tygodniu czeka nas wyprzedażowe szaleństwo. Parkingi przy największych galeriach handlowych będą pękały w szwach, a do przymierzalni będą ustawiały się kosmicznej długości kolejki. Na co warto uważać w Black Friday we wrocławskich sklepach?

Skąd wziął się Black Friday

Czarny piątek jako dzień największych wyprzedaży przywędrował do Polski z USA. Tradycyjnie wypada w pierwszy piątek po Święcie Dziękczynienia, ponieważ wtedy właśnie rozpoczyna się bożonarodzeniowa gorączka zakupów. Co roku w USA wyprzedaże Black Friday przyciągają ponad 100 mln osób. Co do samej nazwy – istnieje wiele teorii nt. powstania określenia Czarny Piątek. Jedna z nich odnosi się do zakupów – Black Friday miał być wykorzystany po raz pierwszy 1981 roku, media ochrzciły tak pierwszy dzień od długiego czasu, gdy sklepy odnotowały duże utargi. Dobre wyniki były zapisywane czarnym tuszem, więc gdy sprzedaż była wysoka, czarny kolor dominował na rachunkach.

Black Friday Wrocław – na co uważać

Jeśli wybierasz się na Black Friday we Wrocławiu, zwróć uwagę na najczęstsze traki sprzedawców w stolicy Dolnego Śląska. Oto one:
• Wysokość obniżki – często sklepy we Wrocławiu przyciągają uwagę wysokimi promocjami, np. do -70%, po wejściu do sklepu okazuje się, że rabat dotyczy niewielkiej ilości artykułów. Co jest ważne w tego typu sytuacjach? Warto prześledzić, czy przeceniony asortyment nie jest towarem sprzed kilku sezonów lub, że jego cena nie została sztucznie podwyższona tuż przed Black Friday, by móc później zaoferować zniżkę. Badania Deloitte i Dealavo z 2018 roku pokazały, że w branych pod uwagę sklepach ceny spadły w rzeczywistości jedynie o ok. 3,5%,
• Drobny druk – warto pamiętać o dokładnym przeczytaniu warunków promocji – zdarza się, że sklepy oferują promocje tylko w ramach programu lojalnościowego, po okazaniu odpowiedniej karty. Drobnym drukiem mogą być zapisane również inne warunki promocji – np.: zniżka przy zakupie określonej ilości sztuk, czy określonej kolekcji,
• Ograniczone prawo do reklamacji – nie dajmy się nabrać na stwierdzenie, że kupując w promocji mamy krótszy czas na reklamację, bądź nie mamy go wcale. Inaczej jest ze zwrotem towaru – dawanie takiej możliwości należy do dobrych praktyk sklepu i nie jest powszechne. Każdy sklep może również ograniczyć taką dobrą praktykę umożliwiania zwrotu towaru w przypadku specjalnych okazji jak Black Friday.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także