Black Friday 2019 – kiedy wypada? Jakie sklepy biorą udział w czarnym piątku?
-20%, -30%, a nawet -50%. W ostatni piątek listopada, za sprawą dużych obniżek, szczególnie chętnie odwiedzamy najpopularniejsze sklepy. Sprawdź, kiedy wypada czarny piątek i gdzie najlepiej zrobić zakupy.
23.11.2019 15:15
Black Friday 2019. Kiedy wypada czarny piątek?
Świecka tradycja Black Friday przyszła do Polski ze Stanów Zjednoczonych. Nieświadomie dołączamy do milionów Amerykanów, którzy po Święta Dziękczynienia (wypadającym w ostatni czwartek listopada) gromadnie ruszają do sklepów.
Jeszcze kilka lat temu czarny piątek obejmował faktycznie tylko jeden dzień. Dziś jednak mówimy raczej o Black Weeks – całych tygodniach obniżonych cen między innymi w sklepach z elektroniką. Według badań serwisu Picodi, prawie 70% Polaków deklaruje, że weźmie udział w listopadowym szaleństwie zakupów.
Black Friday 2019. Lista sklepów z promocjami na Czarny Piątek
Przedstawiamy listę sklepów, które przygotowują obniżki na czarny piątek. Podzieliliśmy je na kategorie.
Sklepy z odzieżą na Black Friday:
- 4F
- AliExpress
- BonPrix
- Calzedonia
- Decathlon
- H&M
- House
- Intersport
- Mango
- Marie Zélie
- Mohito
- Ochnik
- Oysho
- Reserved
- Stradivarius
- Top Secret
- Zara
Sklepy z bielizną na Black Friday:
- Etam
- Gatta
- Intimissimi
Sklepy z elektroniką na Black Friday:
- Komputronik
- Media Markt
- RTV Euro AGD
- X-kom.pl
Drogerie i sklepy z kosmetykami na Black Friday:
- Douglas
- Dr Irena Eris
- Rossmann
- Sephora
Sklepy z wyposażeniem wnętrz, zabawkami, książkami na Black Friday:
- Empik
- home&you
- JYSK
- Smyk
Black Friday 2019. Zakupy ostrożne
Black Friday stał się w USA okresem naprawdę szalonych zakupów. Do Polski żądza posiadania nie dotarła jeszcze w tej sile, ale naukowcy ostrzegają przed zakupową gorączką.
– Z punktu widzenia handlu, pod tym hasłem kryją się głównie klasyczne zabiegi związane z promocją sprzedaży, a więc krótkotrwałe działania w celu pobudzenia zakupów – komentuje dr Mariusz Woźniakowski z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego.
– Trzeba pamiętać, że większość konsumentów wyposażonych jest w narzędzie mogące skutecznie zweryfikować atrakcyjność każdej oferty promocyjnej: smartfon – dodaje naukowiec.
Zaopatrzeni w smartfony i dane komórkowe, badajmy wiarygodność promocji. Abyśmy Black Friday 2019 nie wspominali negatywnie.
Masz news, zdjęcie lub film? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl