Zwężą Jana Pawła II? "Przepustowość pozostanie na podobnym poziomie"
Zamiast samochodów rowery i szpalery drzew
Zwężenie al. Jana Pawła II, wytyczenie dróg rowerowych wstawienie szpalerów drzew na odcinku od ronda ONZ do ronda Czterdziestolatka. Taki, rewolucyjny pomysł przedstawił Łukasz Puchalski, pełnomocnik prezydenta m.st. Warszawy ds. komunikacji rowerowej. - Przepustowość jezdni pozostanie na podobnym poziomie – przekonuje.
Al. Jana Pawła II, szczególnie przy Dworcu Centralnym to prawie autostrada - jest podporządkowana wyłazcnie samochodom. Zespół Łukasza Puchalskiego przygotował koncepcję, która ma to zmienić.
Z obu stron zostałyby zwężone pasy ruchu - z 3,25 m do 3 metrów. Ponadto z planów wynika, że kierowcy mieliby w przekroju tylko po trzy pasy ruchu. Obecnie mają ich 5 w stronę Mokotowa i 4 w stronę Żoliborza. Dzięki temu chodnik dla pieszych byłby szerszy i po obu stronach wyznaczonoby drogę dla rowerów (o szerokości 2,5 m) plus szpaler drzew. – Wysłaliśmy swoje propozycje do innych jednostek miejskich, czekamy na opinie i uwagi. Plan jest o tyle realny, że ulica i tak wymaga remontu nawierzchni. Mamy nadzieję, że w ramach koordynacji działań uda się wdrożyć naszą koncepcję - informuje Łukasz Puchalski
Na razie koncepcja nie obejmuje ronda Czterdziestolatka przy Dw. Centralnym. Piesi oraz warszawscy społecznicy wywalczyli tam właśnie przejścia naziemne . To pasuje do koncepcji przygotowanej przez Puchalskiego. – Dla pełnej funkcjonalności tras rowerowych potrzeba też wyznaczyć przejścia dla pieszych i przejazdy rowerowe na rondzie Czterdziestolatka, o co zabiegamy – informuje pełnomocnik.
Przeczytajcie też: Na tych ulicach dochodzi do największej liczby wypadków [RAPORT]