RegionalneWarszawaTak zmieni się dworzec Warszawa Zachodnia [WIZUALIZACJE]

Tak zmieni się dworzec Warszawa Zachodnia [WIZUALIZACJE]

Kiedyś relikt PRL, teraz ma zachwycać nowoczesnym designem i funkcjonalnością. Najstarsza stacja kolejowa w Polsce - Warszawa Zachodnia - przejdzie gruntowny remont i przebudowę. Od 2021 roku będzie to węzeł przesiadkowy dla pociągów, tramwajów i autobusów, a na nowy podziemny dworzec złoży się także m.in. hala z kasami, poczekalnia, sklepy i kawiarnie.

- W najbliższym czasie wybierzemy wykonawcę dokumentacji projektowej. Warszawa Zachodnia będzie multimodalnym węzłem komunikacyjnym. Pasażer będzie miał możliwość wygodnego i sprawnego łączenia kolei z komunikacją miejską – mówi Włodzimierz Żmuda, członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A cytowany w komunikacie spółki.

Tak zmieni się dworzec Warszawa Zachodnia [WIZUALIZACJE]

30.08.2017 12:07

Planowane zmiany są powiązane z zamiarem budowy przez miasto linii tramwajowej z Wilanowa do Dworca Zachodniego. Pod stacją i torami ma zostać wybudowany tunel z zamontowanym torowiskiem. Na odnowionym dworcu Warszawa Zachodnia pojawią się przystanki dla komunikacji miejskiej, postoje taksówek, parkingi dla samochodów i stojaki rowerowe.

Zmienią się również perony: ma powstać jeden duży, wygodny dla pasażerów i wyposażony w specjalne świetliki. Co więcej, remont czeka także halę peronową, która ma być funkcjonalnie oznakowana i lepiej doświetlona. - Całkowicie zmieni się również przejście podziemne. Będzie wyższe i szersze oraz zostanie połączone m.in. z przestrzenią poczekalni i kas biletowych – obiecują kolejarze.

PKP szykuje również alternatywę dla metra. - Dzięki połączeniu linii kolejowej ze Służewca, Lotniska Chopina i Piaseczna z linią kolejową w stronę Warszawy Gdańskiej powstanie po zachodniej stronie Warszawy równoległy do I linii metra ciąg północ – południe - czytamy w komunikacie.

Coraz więcej pasażerów

Przebudowa dworca planowana jest na lata 2019-2021. Jak podaje PKP, pełną funkcjonalność uzyska po ukończeniu modernizacji linii średnicowej, na której roboty planowane są w latach 2020 – 2024.

Warszawa Zachodnia to największa stacja kolejowa w Polsce pod względem wielkości ruchu pasażerskiego. W ciągu doby zatrzymuje się tu około 1000 pociągów i korzysta z niej około 60 tys. osób. W 2030 roku ta liczba ma się podwoić.

warszawakolejochota
Zobacz także
Komentarze (0)