Powstanie wielofunkcyjna, zintegrowana karta miejska?

Chcemy pomóc przygotować system od takiej strony, żeby rzeczywiście spełniał on wymagania samych warszawiaków, jak i miasta - mówią pomysłodawcy.

Obraz
Karol Lewandowski

Warszawa prowadzi dialog techniczny, którego celem jest pozyskanie informacji o możliwościach technologicznych i funkcjonalnych wdrożenia systemu zintegrowanej karty miejskiej. - Podejście jest holistyczne - nie chodzi tylko o rozwiązanie dla transportu, ale generalnie kartę usług miejskich z dostępem także do innych zasobów miasta - mówi Grzegorz Wojtenko, prezes polskiej firmy MCX Systems, która - obok europejskich i światowych gigantów informatycznych - została zaproszona do rozmów.

Warszawa prowadzi dialog techniczny związany z wprowadzeniem zintegrowanej karty miejskiej. W procesie tym uczestniczy firma MCX Systems, która na swoim koncie ma wprowadzenie nowatorskiego rozwiązania w postaci możliwości opłacenia przejazdu poprzez zbliżenie karty płatniczej do kasownika, bez nośnika pośredniego, jakim jest bilet. Jakie możliwości daje udział w tym postępowaniu? - pyta dziennikarz serwisu transportpubliczny.pl

- Na pewno Warszawa, jako organizator tego dialogu, badała rynek pod kątem wartościowych dla siebie partnerów na etapie budowania koncepcji. Jesteśmy zadowoleni, że zostaliśmy zaproszeni, obok tak wielkich firm, do wzięcia udziału w tym procesie. Dla nas to potwierdzenie, że poprzez różne wiele naszych działań – wdrożenie w Świebodzicach, udział w branżowych konferencjach i kongresach - zostaliśmy dostrzeżeni, mamy wiedzę merytoryczną i możemy być partnerem - tłumaczy Grzegorz Wojtenko, prezes MCX Systems.

Cieszymy się, że Warszawa podejmuje kolejny krok, czyli przymierza się do zmiany systemu. Podejście jest holistyczne – nie chodzi tylko o rozwiązanie dla transportu, ale generalnie kartę usług miejskich z dostępem także do innych zasobów miasta. To narzędzie, które będzie wspomagało samych warszawiaków, jak i osoby przyjezdne oraz turystów. Karta to tak naprawdę nazwa historyczna – my jesteśmy za takim rozwiązaniem, w którym będzie można swój nośnik – kartę płatniczą zbliżeniową, telefon z NFC – zarejestrować w systemie.

Projekt jest bardzo duży. Jego pełne wdrożenie to perspektywa kilku lat. Jak sądzę, będzie to realizowane etapami. Chodzi o to, żeby proces odbywał się optymalnie pod kątem komfortu użytkowników, migracji danych czy wymagań ekonomicznych. Myślę, że część infrastruktury istniejącej w transporcie może być nadal wykorzystywana w nowej koncepcji.

Jakimi rozwiązaniami MCX Systems chce się podzielić z Warszawą?

- Chcemy pomóc przygotować system od takiej strony, żeby rzeczywiście spełniał on wymagania samych warszawiaków, jak i miasta. Dzielimy się naszą wiedzą, doświadczeniem z wdrożeń, a także z tego, co też sami uczymy się od branży w Polsce i zagranicą. Dla nas najważniejsze jest aby projekt uwzględniał trendy, technologie, potrzeby wszystkich użytkowników. Wierzymy, że mając odpowiednie produkty, będziemy mieli szansę nawiązać pozytywną walkę konkurencyjną w postępowaniach na wybór dostawcy - wyjaśnia Wojtenko.

Jakie główne korzyści nowy system mógłby przynieść dla pasażerów?

Pierwsza i podstawowa rzecz to prostota. Będąc pasażerem, nie muszę zastanawiać się, czy wziąłem dedykowaną kartę – na 100% mam ze sobą albo telefon, albo kartę płatniczą zbliżeniową (w Polsce ponad 90% kart to zbliżeniówki), które wystarczy, że zbliżę do kasownika. W przypadku biletu okresowego nie muszę iść do żadnych specjalnych punktów, mogę go doładować poprzez aplikację w telefonie. Ponadto system taryfikacyjny będzie mi pomagać wybrać optymalną taryfę z mojego punktu widzenia – per saldo powinienem więc zapłacić mniej. Inteligentny system pod koniec dnia czy tygodnia będzie w stanie sam wyliczać najlepszą, najniższą opłatę za usługi, dając też możliwość promocji odpowiednich zachowań. Ponadto, dzięki wprowadzeniu wielu informacji do systemu centralnego i wykorzystaniu nośników jako bezpiecznych identyfikatorów, będziemy mieli możliwość synergicznego zarządzania informacją przychodzącą z różnych kanałów, w których występujemy jako konsument, pasażer i użytkownik biblioteki.

Źródło: (transport-publiczny.pl)

Obraz
Wybrane dla Ciebie
Nie żyje Sam Rivers. Muzyk miał 48 lat
Nie żyje Sam Rivers. Muzyk miał 48 lat
Do Gdańska zawinął kontenerowiec z Chin. Przypłynął trasą przez Arktykę
Do Gdańska zawinął kontenerowiec z Chin. Przypłynął trasą przez Arktykę
Doroczne liczenie katolików. Sprawdzą, ile osób chodzi do kościoła
Doroczne liczenie katolików. Sprawdzą, ile osób chodzi do kościoła
Netanjahu zapowiada start w kolejnych wyborach. "Wygram"
Netanjahu zapowiada start w kolejnych wyborach. "Wygram"
Ruchome tablice rejestracyjne. Policjanci odkryli zuchwały mechanizm
Ruchome tablice rejestracyjne. Policjanci odkryli zuchwały mechanizm
Pełna okupacja Ukrainy? Rosja potrzebowałaby 103 lata
Pełna okupacja Ukrainy? Rosja potrzebowałaby 103 lata
"Pokazywali zdjęcia trupów". Szokujące sceny w rosyjskiej szkole
"Pokazywali zdjęcia trupów". Szokujące sceny w rosyjskiej szkole
Piekło: Rosja jest na skraju społecznego wybuchu
Piekło: Rosja jest na skraju społecznego wybuchu
Rebelianci Huti wtargnęli do biura ONZ w Sanie
Rebelianci Huti wtargnęli do biura ONZ w Sanie
"Polityczny koszmar". Media o reakcji UE na szczyt Putin-Trump
"Polityczny koszmar". Media o reakcji UE na szczyt Putin-Trump
USA: Hamas planuje atak na cywilów w Strefie Gazy
USA: Hamas planuje atak na cywilów w Strefie Gazy
FAZ: Schroeder okazał bezczelność wobec Polski ws. Nord Streamu
FAZ: Schroeder okazał bezczelność wobec Polski ws. Nord Streamu